onsdag 7. januar 2009

Årets første ferdige håndarbeid / This year's first finished crafts

Ja, jeg vet jeg sa at det skulle bli en del sying iår, men her er altså årets første prosjekter -strikking! På Hobbyboden er jeg med på Luealong og der var det to valg denne måneden. De var så morsomme og raske så jeg strikket begge.

I know I said I would do some sewing this year, but here is this year's first projects - knitting! I am joining Hobbyboden's "hat knit along" and there was two patterns this month. They were so quick and nice to knit so I made both of them. 

Her er The Boy Hat   Jeg brukte Smart og pinner nr 4. Det gikk akkurat et nøste. Jeg har begynt på en til akkurat lik.

Here is The Boy Hat. I used Smart and needles 4.  I have started on one more just the same.

Og her er Snowy hat luen. Der brukte jeg et nøste Juvel som jeg har hatt liggende i mange år, endelig fikk jeg brukt det. Strikket på pinner nr 4 der også.

And here is the Snowy hat . I used Juvel, I have had just one skein of it for many years and at last I got to use it. I used needles 4 on this too.

Her er et par ulike sokker! De er strikket i Online. Da jeg strikket på hælen på den andre sokken var det en skjøt i garnet og etterpå stemte ikke fargestripene. Jeg tenkte jeg kunne nøste fram til der det ble likt, men rekkefølgen stemte ikke heller. Så jeg bare strikket den som det ble, disse sokkene kan jeg bruke selv. Jeg fant etterhvert ut at garnet etter skjøten var nøstet i motsatt retning. 

Here is a unpair pair of socks! they are knitted in Online. When I was working on the second heel there was a splice in the yarn and afterwards the stripes didn't get right. I thought I could wind the yarn until it got right, but the colors got in wrong order too. So I just finished them as they would be, I can use them for myself. After some time I found out that the yarn after the splice was wound in the opposite direction. 

4 kommentarer:

  1. Takker for kommentaren på bloggen min.. Ja det har nok sneket seg inn en stave feil.. Holdt på å le meg i hjel da jeg så det:):) måtte jo på bygda å lånt steike ovner om jeg skulle få til dette:):) det skal være 8 dl vædske:)

    SvarSlett
  2. Så utrolig rask du er med pinnene.
    Flere ferdige ting alt nå. Bare ei uke inn i det nye året.
    Fine ting du lager.
    Ha en god dag :)

    SvarSlett
  3. knitted projects Marit!
    The hats look warm and cosy.
    I had exactly the same thing happen to me when I was knitting socks with self patterning yarn. I threw the knitting aside and it was a whole year before I finally figured how to get the stripes in the right sequence again and yes, it was to do with the yarn being wound from the opposite direction.

    SvarSlett
  4. Fine luer du har strikka.
    Kjekt å besøka deg her, altid nye fine ting.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.