søndag 25. januar 2009

Ukens strikk / This weeks knitting


Forrige lørdag var jeg på et strikketreff på Solli Kro med noen fra Østfoldgruppa på Hobbyboden. Veldig hyggelig, ble tipset av Bitt@mi om det. En hadde med seg en kurv full med nydelig Evilla garn som var til salgs. Veldig fristende :) Så mange nydelige farger så det var vanskelig å velge. Jeg endte opp med å kjøpe dette. Jeg har tenkt å strikke sjal av det, men det må ligge og "modnes" til jeg får bestemt meg for hvilket mønster.

Last Saturday I was at a knitting cafe' at Solli Kro with some from the Østfold group on Hobbyboden. Very nice, Bitt@mi told me about it.  One had a basket filled with beautiful Evilla yarn for sale. Very tempting :) So many beautiful colors so it was difficult to choose. I ended up with buying this. I am going to knit a shawl of it, but it has to rest until I find out which pattern I shall use. 

Jeg har også strikket en The boy hat til. Også denne i Smart med pinner nr. 4. Fikk litt for lite garn, så toppen av fellinga ble i ensfarget sort. Her fikk jeg levende modell også! Yngste sønn rett før lua forsvant ut med ham....  Hyggelig når noen vil ha det en lager :)

I have also knitted one more The boy hat. This one too in Smart on needles 4. Didn't get enough yarn, so I used a litte black on the top. Here I even got a living model ! Youngest son right before the hat left with him... Nice when someone wants what I make :)

Jeg har  begynt på et par Linda K’s Yummy Mummy Wristwarmers, oppskrift på Ravelry. Gikk litt i surr med omgangene så jeg har visst fått min egen vri på flettene. Da sier vi bare at det er min personlige versjon :D.  Har fått ferdig den ene. Nå gjenstår det å se om jeg klarer å gjøre feilen på samme sted på den andre!

I have started on a pair of Linda K's Yummy Mummy Wristwarmers, pattern on Ravelry. I got mixed up with the rows so I have got some different twists on some of the cables.  I can just say it is my personal variant :D.  I have finished the first. No we will have to see if I can get the mistake on the same place on the next!

Jeg har begynt på et nytt par med ekorn vottene som jeg ga  bort til jul. Disse skal jeg ha selv. Jeg ble ferdig med den første i går kveld.

I have started on one more pair of the squirrel mittens I made as a Christmas gift. These will be for myself. I finished the first one last night.

3 kommentarer:

  1. everything nice! and your youngest son so nice, I can marry him so I can come to Norway..ahah Vittorio is going to kill me!
    bye

    SvarSlett
  2. Fine votter - ekorn og elger, katter og fisker - mye spennende og naturnært:-)

    Om du har strikket noe av Frøya-garnet før? Er du fornøyd med det? Dette er vel kanskje en sånn tråd, men..

    Tenkte bruke Frøya til sokker, men bør kanskje få noe med nylon.

    SvarSlett
  3. Du har så koseleg blogg. Har vore innom den mange gongar, men det er første gongen eg kommenterar. Har akkurat fått laga min eigen blogg, men er ikkje kome skikkeleg i gong enno.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.