onsdag 14. januar 2009

Snømann ferdig! / Snowman finished!



Nå er løperen med snømannmotiv ferdig! Jeg var litt i tvil om hvilken farge jeg skulle ha på kanten rundt. Prøvde med de blå stoffene jeg hadde, men ble ikke fornøyd. Da var jeg så heldig å få et tips fra Chiara i kommentaren til bildet og prøvde med noen lysegrå stoffer. Jeg fant et jeg syns  passet bra, det rammet inn og framhevet snømannmotivet. Jeg har quiltet løperen i sømmene. Så nå blir det vinter på kjøkkenbordet!

Now is the table runner with snowman finished! I was not sure about what color to use for the border. I tried the blue fabrics I had, but I didn't like any of them. Then I was lucky to get a tip from Chiara in the comments to the picture and tried some light grey fabrics.  I found one I think was good, it framed and shows the snowmen well. I have quilted the runner in the ditch. So now it will be winter at the kitchen table!

7 kommentarer:

  1. Hei, Marit
    Så flink du har vært - du er rask også. Synes løperen var veldig fin og det var pent med den grå rammen rundt. Godt jobbet!

    Jannicke (Troja)

    SvarSlett
  2. Den ble veldig fin - blir misunnelig på folk som er så flinke med symaskinen:-) Det var en fin ramme du valgte rundt, også1
    Ha en fin dag videre!

    SvarSlett
  3. Så hyggelig det hørtes ut med strikkekafe:-) Du vet at det også skal være strikkekafe på Solli Kro på førstkommende lørdag? Da skal jeg avgårde, og jeg gleder meg:-)

    SvarSlett
  4. Den begynner kl 12 - og initiativet kom inne på Hobbyboden.no. Men trenger ikke være medlem for å komme - har med et par stykker som elsker å strikke, men som ikke er medlem på Hobbyboden.
    Det er bare å møte opp:-)

    SvarSlett
  5. Yes, grey was good! As I told you in my email I'm very glad you liked my advice and here is this nice table runner! love it
    hugs!

    SvarSlett
  6. Hi Marit,

    I love it! I love it! I love it! This is the first year in a few years that I haven't ordered the calendar....you might have persuaded me to. That snowman is so nice and it came out so well! Is it as cold there as it is here? It has been -45 celcius since yesterday and it is supposed to continue. When you try the bubblebread let me know.

    I put the link to the calendar quilt in my sidebar, check out all the fabulous eyecandy!

    Yes, the cross stitching is coming along! Almost to the backstitching.

    Later
    Peggy

    SvarSlett
  7. Hei på deg...
    Denne snømann er så herlig kjekkt og se den helt ferdig,,,
    Kjekkt med litt vinter inne også da...

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.