søndag 29. november 2009

1. søndag i advent/ 1. Sunday of Advent


I dag er det første søndag i advent og tid for å tenne det første adventslyset. Vi går travle dager imøte med forberedelser til jul og da er det godt å ta tid til å sette seg ned og tenne lys og roe seg ned.
Her er det første verset i en adventssalme skrevet av Eivind Skeie.

Tenn lys !
Et lys skal brenne for denne lille jord.
Den blanke himmelstjerne, der vi og alle bor.
Må alle dele håpet så gode ting kan skje.
Må jord og himmel møtes. Et lys er tent for det. 

Today it is the first Sunday of Advent and it is time to light the first Advent's candle. It will be a busy time with preparations for Christmas and it is good to take time to burn candles  and calm down. I have used a Norwegian Advent song written by Eivind Skeie. But to translate a poem is difficult so I will just translate some words - "May everybody share the hope so good things can happen. May earth and heaven meet. One candle is lit for that."

For en stund siden skrev jeg at jeg øvde meg på å lage yo yo'er  . Det endte med at jeg kjøpte denne:
Some time ago I wrote that I was exercising  to make yo yo's. It resulted in that I bought this:



Den er veldig fin å bruke og nå ser yoyo-ene mine mer ut som små roser istedenfor rosiner! Så endelig har jeg fått gjort ferdig stjerneduken jeg fikk mønster til i Stitcher's Angel gaven min fra Maria. Jeg syns den passet veldig fint med et lys oppå. 

It was very nice to use and now my yoyo's look  more like roses instead of like raisins! So at last I have finished the star mat which I got pattern to in my Stitcher's Angel gift from Maria. I think it looked so nice with a candle on. 

8 kommentarer:

  1. Har fått tent adventslyset her også i dag. Koselig tid vi er inne i.
    Nydelig duk du har laget.
    Driver med ei veske jeg skal gi i julegave. Bilde av den kommer etter jul.
    Ønsker deg ei riktig god adventsuke :)

    SvarSlett
  2. Hei.Koselig stjerneduk.Kjempe fin.Jeg synes det er koselig med julestri.Men det er godt å sette seg ned å slappe av.Jula kommer alikevell.Ønsker deg en riktig fin Mandag.Klem fra Bodil..

    SvarSlett
  3. Det ser fint ud med yoyo´er og er jo slet ikke spor svært. Er kommet til strikketøjet, men altså ikke tasken! God december!

    SvarSlett
  4. Koselig med advent, Marit:-) Jeg fikk sånn stemning da jeg kom hjem fra jobb nå på morgenen. Stjernene lyste i vinduene, og utafor var det pyntet i grana. Virkelig koselig - og nå begynner jeg å glede meg til jul!
    Vi sees den 8 - det blir nok koselig å stikke avgårde på et lite treff:-)
    Ha en fin advent videre!

    SvarSlett
  5. Det er en deilig tid vi er inne i, men vi må ikke "stresser" den bort. Jeg likte veldig godt duken din, og adventssalmen til Eivind Skeie er bare nydelig. Ønsker deg en deilig adventstid.

    SvarSlett
  6. Hallo dear Marit, Jul is near :-) I haven't received mails form you, could you try and send it again?
    many hugs
    Chiara

    SvarSlett
  7. Hei igjen.Du lurte på om jeg brukte bakepapir på lysene.Legger først ett lag av servietten så bakepapir oppå og stryker med spissen av strykjernet til det sitter.Ønsker deg en riktig fin Tirsdagskveld.Klem fra Bodil..

    SvarSlett
  8. Hei igjen, Marit:-)
    Jeg rekker ikke Mysen på tirsdag, det dukket opp en avslutning på SFO som jeg må ha med meg. Og da blir det for travelt. Håper å få til en tur etter jul...
    Ha en fortsatt fin dag!

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.