søndag 3. juli 2022

WINNER LUCK!

 VINNERLYKKE




Jeg har tidligere vist bilde av Mosvoldvotten jeg strikket, designet av Anne Eliassen. Hun hadde samstrikk på den i Ravelrygruppa si. Når det er samstrikk blir det trukket ut en som vinner en premie, og tenk denne gangen var det jeg som vant! Jeg vant et hespe med nydelig håndfarget Sølje garn fra Værbitt, og en fin maskemarkør. 

I have previously shown a picture of Mosvoldvotten which I knitted, designed by Anne Eliassen. She had a knit-a-long on  her Ravelry group. When there is a knit-a-long, someone  is drawn to win a prize. This time it was me who won! I won  beautiful hand-dyed Sølje yarn from Værbitt, and a nice stitch marker!

Men dette måtte være skikkelig vinnervotter - for jeg vant også på dem i Margretes hobbykrok! Hun har en fargesamstrikk hvor månedens farge er valgt fra symbolfarger for forskjellige kreftformer, og hvor en don erer en gave til Kreftforeningen. I april var fargen lilla for testikkelkreft. Og mønsterfargen i vottene var lilla, så jeg la vottene inn i den samstrikken også. Og heldige meg vant en flott prosjektpose! Den er laget av Tina Skjeggestad, og er sydd i et nydelig lilla stoff. Den har også en liten pose til maskemarkører. 

These had to be real winner mittens - because I also won with them in a knit-a-long on Margrete's hobbykrok! She has a color knit-a-long where the color of the month is chosen from symbol colors for different cancers, and where you  donate a gift to the Cancer Society. In April, the color was purple for testicular cancer. And the pattern color in the mittens was purple, so I put the mittens into that knit-a-long as well. And lucky me won a great project bag! It is made by Tina Skjeggestad, and is sewn in a beautiful purple fabric. It also has a small bag for stitch markers. 



Så det var mye vinnerlykke! Og ja, jeg vant i Lotto også på lørdag, hele 50 kr 😉! So I had a lot of winning luck! And yes, I also won in the Lotto (Norwegian money lottery) on Saturday, as much as NOK 50 😉! (About 5 £ or $)😄


Et par Blomsterkrans sokker til ferdig! Kanskje jeg rekker å strikke 4 par før jul? Jeg har nok tid til det, men det spørs om jeg orker å strikke så mange like sokkepar! Jeg har begynt på par nummer tre. One more pair of Flower Garland socks finished! Maybe I will have 4 pairs before Christmas? I have enough time to do it, but do I have the patience to knit so many of the same? I have started on pair number three. 

5 kommentarer:

  1. Hei, ja der var du heldig, nydelig garn. Beundrer dem som strikker så flott mønster. Jeg strikker mest i sokkegarn og rett fram uten så mange omveier dessverre. Nå om sommeren er strikkepinnene lagt bort. Ha en flott kveld.

    SvarSlett
  2. Congratulations! Must have been fun to be told you had won - twice! Awesome :)

    SvarSlett
  3. You certainly have had some good luck winning prizes. Congratulations. Also want to wish you a happy anniversary!!!

    SvarSlett
  4. Det er flott - så fantastisk flaks å vinne, kjære Marit... ikke bare flaks så klart, du har også strikket fantastisk til det... Gratulerer.
    Begge mønstrene er fantastiske, både vottene og sokkene.
    Hilser mye.
    Kos deg. Viola

    SvarSlett
  5. Congrats! You certainly are a lucky winner! How lovely! I just love the mittens and socks that you knit!

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.