fredag 8. november 2019

STRIPA SKJERF, SNØ OG LØPER / SCARF, SNOW AND TABLE RUNNER

Det har vært kaotiske tilstander på Facebookgruppa til Bitta i den senere tid. Alle vil strikke skjerfet Stripa. Mønsteret finnes i boka Sjal og Skjerf -strikking hele året. Den store etterspørselen førte til at boka ble utsolgt fra forlaget. Det var veldig mange som hadde problemer med å vente på at nytt opplag  skulle komme i butikkene.  Så det var en del innlegg som ikke var like hyggelige. Ikke alle ville godta at mønsteret var i boka og bare der. Men nå har boka kommet i nytt opplag og freden har forhåpentligvis senket seg. Jeg kjøpte boka for et år siden, og selv om jeg av natur er individualist og ikke liker å følge strømmen, har jeg nå strikket mitt første Stripa skjerf . Jeg har strikket det av Drops Air. Det er deilig og mykt. Jeg brukte tre nøster. Det var morsomt og lett å strikke. Og nå er jeg igang med skjerf nummer to!😄 There have been a bit chaos  on Bitta's Facebook group lately. Everyone wants to knit the scarf Stripa. The pattern is in the book "Shawl and Scarf - knitting all year". The high demand led to the book being sold out by the publisher. There were many who had trouble waiting for a new edition to come in the stores. That led to some posts that were rude and not nice. Not everyone would accept that the pattern was in the book and just there. But now the book has come in a new edition and hopefully peace has been restored. I bought the book a year ago, and although I am by nature an individualist and do not like to follow the flow, I have now knit my first Stripa scarf . I knit it by Drops Air. It is very soft. It was nice and easy to knit. And now I have started to knit scarf number two! 😄



Jeg har også vært en tur på syrommet. For mange år siden kjøpte jeg noen Moda "Charm" pakker med stoff. En Charm pakke inneholder 42 stoffbiter på 5"x 5" med forskjellige stoffer fra samme mønster serie. Denne gangen ble det en løper med to "disappering nine patch" blokker. Den er enkelt quiltet med "in the ditch". I've also been working at  the sewing room. Many years ago I bought some Moda Charm packs of fabric. A Charm pack contains 42 pieces of 5 "x 5" fabric with different fabrics from the same pattern series. I made a tablerunner with two disappearing nine patch blocks. It is simple quilted in the ditch.

I dag kom den første snøen. Det er ikke mye så den vil nok snart forsvinne igjen. Og det synes jeg er bra, er litt for tidlig ennå.
Today we got the first snow. It is a bit early, but it is not much and it will probably go away soon. 



November er  en tid på året hvor det er kaldt og mørkt ute og da er det koselig med lys og strikketøy inne! November  is the time of the year when it is cold and dark outside, then it is nice with candles and knitting.


2 kommentarer:

  1. I love your table runner, it is very pretty.

    SvarSlett
  2. Hello Marits, Thank you for visiting my blog and leaving a comment. It's nice to "meet" you. I've been looking at previous posts you made and I'm impressed by the work you do. Sadly I never learned to knit and I have no talent for sewing.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.