lørdag 23. mars 2013



Det ble tid til et lite blogginnlegg denne uken også. Etter besøket mitt på quilte treffet forrige uke har jeg fått inspirasjon til litt søm. Det ble en påskeløper og grytekluter. Ikke helt tradisjonelle påskefarger, så de kan nok også brukes utenom påske. I got time for a blog post this week too. After my  quilting visit  last week I have been inspired to some sewing. I made  an Easter runner and pot holders. Not quite traditional Easter colors, so I can use them also when not Easter. 



Jeg har plantet påskeliljer i en potte, men nettene er så kalde så da må jeg ta dem inn. I have planted Easter lillies - daffodils- in a pot, but the nights are too cold so I have to take them inside at night.


7 kommentarer:

  1. Løperen ble så fin på bordet ditt! Og gryteklutene passer jo perfekt.
    Påskeliljer utendørs kan vi bare drømme om. 20 minus i morges og kuldegrader hele dagen, men været er strålende og skiføret likeså.

    Riktig god påske!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Du verden så flink du er! Jeg ser beundrende på den fine løperen du har sydd, Og så med grytekluter til!
    Kjempeflott!
    Vakkert med påskeliljene ute! Har noen i en balje, jeg og, som fraktes ut og inn, etter vær og temp. Ha det godt!Ønsker God palmesøndag! - Margit -

    SvarSlett
  3. Ja det nytter ikke å ha planter stående ute om natta enda.
    Kjøpte etpar på rema i går, helt uten blomster. Men går ut fra t de kommer visst de får stå inne i varmen to-tre dager. Da er det kanskje litt varmere ute på dagen så jeg orker å rydde litt ved trappa. Nå ser det ikke ut etter vinterens herjinger. HAr etpar kasser og et vindu stående der. Men det blåser overenda i nordavind, så glass er knust og kassene står utover i påvente av at jeg skal orke å gjøre litt der. Men jeg er blitt en frysepinne som ikke orker å være ute å drive med noe før det blir varmegrader.
    Løperen og gryteklutene var nydelige. Flott med litt andre farger også. Enn bare typiske påskefarger. Jeg bruker lite gult til påske, blir stort sett bare påskeliljene som er gule.
    Ha en herlig palmesøndag :)

    SvarSlett
  4. Så fin ny du har Marit. Flott er løperen og gryteklutene.
    Vi har snø enda her, men det blir varm denne dager. Vinden blåser. Jeg mener jeg gå på ski en gange enda.

    Herlig er påskeliljer din. Jeg ønsker riktig god påske. Klem fra Viola.

    SvarSlett
  5. I love the Easter fabric that you used, Marit! It is strange seeing daffodils in March...but then again it is Spring in the northern hemisphere. Here it won't be Spring until September :-)

    SvarSlett
  6. Hei! Jeg kom inn på bloggen din via Instagram - hvor jeg fant bilde av denne løperen. Synes den er så enkel og fin, så jeg har nærmest kopiert den. Har selvfølgelig ikke akkurat samme stoffene, men likevel veldig like.
    Nå mangler bare lukkekant, og den tror jeg må bli rød hos meg siden jeg antar det ikke er igjen nok av hønestoffet.
    Takker for inspirasjonen og ønsker deg en fin hjemmepåske! :)
    Mvh Be-ty

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig å kunne være til inspirasjon! Løperen ligger på bordet i år også :) God påske!

      Slett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.