lørdag 9. mars 2013

Sy og strikk / Sew and knit






Jeg er med på et nettsted som heter Quilting Gallery. Der er det forskjellige aktiviteter. Jeg har blitt med på
en Krus-matte-bytting - Quilting Gallery Mug
Rug Swap. Vi fikk to mønstre fra  The Patchsmith som vi skulle sy. Jeg skal sende mine to til  Australia. Jeg kommer til å få to som en annen har laget, det er  hemmelige byttepartnere så jeg vet ikke hvem jeg får fra. Spennende! I'm on a site called Quilting Gallery. There are different activities. I am joining a  Mug Rug Swap. We got two patterns from The Patch Smith that we should make. I will send my two to Australia. I am  going to get two that someone else has created, it is secret swap partners so I do not know who I get from. Exciting! 



Denne heter Vinter fuglehus. Det er nok ikke slik vinter i Australia, men jeg tenkte jeg ville dele litt norsk vinter. Det er også med litt "strikkestoff", som en liten personlig hilsen fra meg. Og litt strikketema passer faktisk godt for henne som får den også ;), men hvem det er kan jeg ikke røpe ennå. This is called Winter birdhouse mug rug. It's probably not such a winter in Australia, but I thought I'd share some Norwegian winter. There are also some "knit fabric," as a personal greeting from me. And some knitting theme fits really well for her that will get it too ;)  but whoever it is, I can not tell yet.

Denne heter To ugler.  På dette mønsteret fant jeg ut det ble penest med håndapplikasjon. This one is Two owls mug rug. In this pattern, I found  it was prettier with hand application.









Quilting Gallery har akkurat nå   Blog Hop Party. Det er linker til ca 200 blogger med give away. Dere finner det her Quilters' Blog Hop Party with Give-Aways. Right now the Quilting Gallery is hosting a Blog hop party with about 200 blogs with give aways. You find it here Quilter's Blog Hop Party with Give-Aways. 




VOTTER
Et par votter til ferdige. Disse strikker jeg for misjonsmessa i november, jeg skal strikke fler av dem. Men tror jeg skal gå opp et pinnenummer på neste. Jeg synes de ble litt små. De skal ha et broderi oppå, men det er det ikke jeg som skal lage. Men jeg skal få tatt et bilde senere av hvordan de blir ferdige.Broderiet gjør dem litt spesielle.  De er designet av Marit Eriksson etter inspirasjon fra en gammel dør på Holmen Gård. De vant førstepremie i en konkurranse hos Oslo Fylkeshusflidslag.  One more pair of mittens finished. These I knit for the mission fair in november, I shall knit more of them. But I think I will  go up a needle number on the next. I think they were a bit small. They shall have an embroidery on top, but it's not me who should make.  I will take a picture later of how they are finished.The embroidery makes them a bit special. They are designed by Marit Eriksson inspired by an old door at Holmen Gård. They won first prize in a competition in Oslo County Husflidslag. 

De er strikket med PT2 på pinner 3. They are knitted with PT2 wool at needles 3.

8 kommentarer:

  1. What wonderful projects. It's fun meeting so many great people and learning so much from all of the projects, isn't it. I truly enjoy seeing what you are making.

    Hugs,
    Lois

    SvarSlett
  2. Takk fot at du deler, det er inspirerende å se hvor mangfoldig du er!

    SvarSlett
  3. Supre brikker! OG vottene var også kjempefine! Stilige i svart /hvitt :)
    Ha en fortsatt fin søndag! Klem :)

    SvarSlett
  4. Så flotte brikker. Kjempefine.
    Vottene er også flotte.
    Må få orden på det arbeidsrommet mitt en dag så jeg kan får satt igang med litt syprosjekter igjen.
    Ønsker deg ei herlig våruke :)

    SvarSlett
  5. Det er herlig med quilting-bytte. Du har deilig arbeid. Og det er spennende hva du får og hvem lager. Du skiver i blog - jeg gleder meg!!!
    Vottene er kjempefin, jeg vil også strikke votter til gammel mønster
    en gang veldig gjerne.
    Ha en fin uke videre.
    Stor klem Viola.

    SvarSlett
  6. Dette med krus-matte-bytting høres spennende ut! Heldig er iallfall den som får de du har laget, for de er jo kjempefine! Du er flink til all slags håndarbeide!
    Flotte votter også! jag liker dem, fikk faktisk et par slike i vinter, med rødt på midten
    Takk for din hilsen om Emma!
    -Margit-

    SvarSlett
  7. Så flotte votter ! Hvor kan jeg finne mønsteret ? Jeg har lett i flere dager nå. Jorun

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, jeg har ikke mønsteret lengre, men tror det var fra Husfliden eller Norsk Husflidslag. Vet ikke hvordan de fikk tak i det, det var i en gruppe som strikket til julemesse.

      Slett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.