søndag 12. februar 2023

ALL SNOWED IN WALL QUILT


ALL SNOWED IN  gratis mønster fra All People Quilt.

Nå er veggteppe mitt ferdig! Jeg er veldig fornøyd med det. Det er ikke perfekt sydd, men det er sydd med glede og kjærlighet 😊. Jeg har fått brukt mye restestrimler fra tidligere quiltearbeider. Jeg ville ha rammen rundt i en litt mørk brunfarge, men den hadde jeg ikke nok av. Jeg tok med en bit av stoffet til stoffbutikken for å se om jeg fant noe liknende i fargen. Det ble kjøpt for ca 10 år siden, så regnet ikke med å finne det stoffet. Men tror du ikke at i hylla med oppklipte 30 cm lengder lå det en bit av akkurat det stoffet! Det må ha blitt liggende igjen i hylla i mange år. Det var bare den biten de hadde, og det var akkurat det jeg trengte. 

Now my wall quilt is finished! I am very pleased with it. It is not perfectly sewn, but it is sewn with joy and love 😊. I have used a lot of scraps from previous quilting work. I wanted the frame to be a slightly dark brown, but I didn't have enough of it. I took a piece of the fabric to the fabric store to see if I could find something similar in color. It was bought about 10 years ago, so I didn't expect to find that fabric. But can you believe it,  there on the shelf with cut 30 cm lengths there was a piece of that very fabric! It must have been left on the shelf for many years. It was just that bit they had and it was exactly what I needed.







Jeg fikk billett til musikalen Matilda på Folketeateret i julegave fra guttene våre. På søndag 4. februar dro jeg til Oslo og møtte eldste sønn og vi gikk sammen på teateret. Det var en morsom og fartsfylt forestilling. Jeg var imponert over alle de flinke barn/ungdommer  som var med. Jeg synes det er fint å få slike opplevelses gaver!   I got a ticket to the musical Matilda at Folketeateret as a Christmas present from our sons. On Sunday 4 February I went to Oslo and met my eldest son and we went to the theater together. It was a fun and nice show. I was impressed by all the talented  children/young people who took part. I love to receive such gifts of experience! 


I dag er det morsdag og jeg har fått vakre roser  💖
Today it is Mother's Day in Norway and I have got beautiful roses 💖


5 kommentarer:

  1. I love your quilt! It was nice to find the same fabric after such a long time. Happy Mother’s Day to you.

    SvarSlett
  2. Happy Mothers Day! The red Roses are beautiful ( although all roses are lovely red ones seem to be the most beautiful). How fortunate you were to find the exact piece of fabric that you needed. The wall hanging is so lovely. Have a wonderful week. Granny Marigold

    SvarSlett
  3. The quilt is lovely - how brilliant to find the fabric

    SvarSlett
  4. For et hyggelig blogginnlegg! Bare glede fra begynnelse til slutt!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  5. Du har quiltet et vakkert billedvev. Så heldig med stoffet... jeg synes du fortjener det :-)))
    Kultur beriker livene våre mye, jeg kan tenke meg det var fantastisk i Oslo. Hilsen fra Viola og takk for bildene. Klem.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.