søndag 21. mars 2021

THIS AND THAT / LITT AV HVERT

 


Denne gangen har jeg ferdig et par votter. De heter Bergmannens datter og er designet av Ellen Haugen Bergsrønning fra garnbutikken Fortuna. Både mønstre og garnfarger på selvfarget garn fra Fortuna har navn tilknyttet historien rundt gruvedriften ved Løkken Verk. 

This time I finished a pair of mittens. They are called Bergmannen's daughter and were designed by Ellen Haugen Bergsrønning from the yarn shop Fortuna. Both patterns and yarn colors on hand dyed yarn from Fortuna have names associated with the history of mining at Løkken Verk.



De er strikket i Rauma Finull. De kjennes veldig gode og varme ut. Det ser ut til at jeg har en forkjærlighet for lys grått og blått 😊 They are knitted with Rauma Finull and is nice and warm. It seems I have a love for light gray and blue 😊





 


For litt siden oppdaget jeg bloggen My home and my garden. Hun hadde en giveaway, og tenk så var jeg så heldig å vinne! Så fra Catherine i Normandie i Frankrike fikk jeg en flott pakke med et vakkert krus, og deilige søtsaker. Det er et Emma Bridgewater krus med kaniner, så dekorativt, en virkelig skatt! Jeg setter stor pris på det. Jeg tenkte å spare godteriene til påske, men vi måtte jo smake..... vet ikke om det blir noen igjen til da. Det var en veldig flott og generøs gave. Tusen takk Catherine! 💗A while ago I discovered the blog My home and my garden. She had a giveaway, and I was so lucky to win! So from Catherine in Normandy in France I got a great package with a beautiful mug, and delicious sweets. It's an Emma Bridgewater mug with rabbits, so decorative, a real treasure! I love it. I thought of saving the sweets for Easter, but we had to taste ..... do not know if there will be any left until then. It was a very nice and generous gift. Thank you so much Catherine! 💗 


Små vårtegn! Snøklokka mi blomstrer! Ja, jeg har bare en.  For noen år siden kjøpte jeg en pakke med 5 løk, men det er bare en som har kommet. Jeg får prøve å huske å kjøpe flere og plante til høsten. Small signs of spring! My snowdrop is blooming! Yes, I only have one. A few years ago I bought a pack of 5,  but only one has been growing. I will try to remember to buy more and plant in the autumn. 


Da jeg skulle ta bilde av den var det plutselig en nysgjerrig kattefrøken som måtte sjekke hva jeg holdt på med. When I was about to take a picture of it, there was suddenly a curious cat lady who had to check what I was doing. 😺

Snart er det påske så da ble det en gul påskeoppvaskklut. Den heter Våryr, og er fra Bitta Mikkelborgs bok Kluter . Den er strikket i bomullsgarnet Mjuk Vårsøg. Soon it will be Easter so then it became a yellow  dishcloth for Easter. It is called Våryr - something like "Spring Joy"- , and is from Bitta Mikkelborg's book Kluter /Cloths. It is knitted in the cotton yarn Mjuk Vårsøg. 



Det er fremgang på mitt lille korstingsbroderi også. Jeg tar det fram innimellom så det går ikke så fort. Det krever mer konsentrasjon enn strikking, så det passer ikke sammen med titting på You Tube strikkepodcaster eller TV. There is progress on my little cross stitch as well. I work on  it occasionally so it does not go so fast. It requires more concentration than knitting, so it does not fit in with watching You Tube knitting podcasts or TV.







7 kommentarer:

  1. Hello Marit,
    I love the yellow of your dish cloth!
    The mittens pattern is very nice.
    Glad you lived the giveaway! Enjoy it!

    SvarSlett
  2. No wonder you like blue and gray because they do look so lovely together. The yellow dishcloth is almost too pretty to use!!
    Yes, I noticed that you had won the give-away with the pretty mug. Congratulations on winning. I also enjoy Catherine's blogs.

    SvarSlett
  3. I am in love with those mittens. What a beautiful design. I love going to Catherine's blog, too! Always so pretty. I love your latest cross stitch. I do watch British mysteries while I cross stitch, but I often have to stop and undo a lot of it, so it's probably not a good habit.

    SvarSlett
  4. We have our snowdrops blooming at the same time here on the South Coast of Ohio. Your knit projects are always so beautiful. Thank you for sharing!

    SvarSlett
  5. Fantastiske delikatessene fra Frankrike, flott at du kunne vinne dem.
    Vottene er flott, fint mønster. Akkurat som denne fantastiske kluter i påskegult.
    Mange fine hilsener til deg. Viola
    Jeg gleder meg veldig til påske :-))

    SvarSlett
  6. I love your mittens and the bunny mug. I, also, enjoy Catherine's blog :)

    SvarSlett
  7. Those mittens are beautiful, love blue and grey. Congrats on winning the give-away, adorable bunny mug. Cute cross-stitching, and yes, it needs full concentration! Beautiful snow drop, a welcoming sign of spring. Perfect yellow dish cloth for Easter.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.