lørdag 13. mars 2021

FROM SPRING TO WINTER TO SPRING / FRA VÅR TIL VINTER TIL VÅR

 


Vinteren kom en liten tur på besøk igjen. Men det varte heldigvis ikke lenge før den ble borte. Jeg satt ute i sola med formiddagsmaten min og strikketøy mens snøen smelta. Det var veldig vått så Iris pus hadde problemer med å komme seg tørrskodd fram til meg. Hun fant ut at hun  kunne balansere på den smale steinkanten langs bedet.  Godt at katter har god balanse!
Winter came back on a short visit, fortunately it didn't stay long. I had my lunch and were knitting in the sun while the snow thawed around me. It was very wet and our cat Iris had a problem to come to me without being wet on  her feet. She found that she could balance on the narrow stone edge along the flower bed. Good that cats have good balance! 





I høst kjøpte jeg  månedens overraskelsespakke fra Stulen Strikk noen ganger. Det var håndfarget sokkegarn.  Nå har jeg strikket sokker av garnet som het Blåbærtur. Sokkemønsteret heter Woodland Walk - Skogstur- passer jo bra med blåbærtur :) Det minner meg om da hele familien  dro på årlig blåbærplukketur  i min barndom. Jeg husker at hvis jeg hadde en bukse som var blitt falmet og slitt og mamma ville kaste den, sa jeg at den kunne jeg bruke når vi skulle plukke blåbær. Jeg visste at jeg fikk blåbærflekker på klærne! Og som en kan se er det  blåbærflekker på disse sokkene også  😃

This fall, I  bought some of the  monthly surprise packages from Stulen Strikk. It was hand-dyed sock yarn. Now I have knitted socks from the yarn called Blåbærtur (Blueberry trip). The sock pattern is called Woodland Walk , fits well with a blueberry trip :) It reminds me of when the whole family went on a yearly blueberry picking trip in my childhood. I remember that if I had a pair of pants that had been faded and worn and my mom wanted to throw it away, I said I could use it when we were picking blueberries. I knew I would get blueberry stains on my clothes! And as you can see, there are blueberry stains on these socks as well. 😃



Når jeg snakker om skogstur. Min kjære mann og jeg har et favorittsted hvor vi drar når vi bare skal ha en liten tur. Vi kaller stedet Skogkanten, det er i kanten av skogen og  ved en åker. When I talk about forest trip. My dear husband and I have a favorite place to go when we're just having a little trip. We call the place the Forest edge, it is at the edge of the forest and by a field.


Vi har brukt dette stedet gjennom så mange år at det har formet seg "seter" der vi sitter. Det er bare å  legge på plass sittemattene! We have used this place for so many years that it has formed "seats"where we sit. Just put the sitting mats in place!



Og her er utsikten, den har det vært bilder av før på bloggen, fra forskjellige årstider. Det er godt å ha et slikt sted hvor en kan sette seg ned i naturen og kjenne på roen. And here is the view, there have been pictures of it before on the blog, from different seasons. It is good to have such a place where you can sit down in nature and feel the peace.



7 kommentarer:

  1. Vi hadde også vinter - vår - vinter her hos oss ... nå er det storm og jeg håper det snart blir varmere igjen. Akkurat som deg, sitter jeg ute når solen tillater det ... Jeg elsker det.
    Det er fint et sted i utkanten av feltet, sitteputene dine er pene, vel, og det er også blåbærsokkene.
    Hilsen fra meg, jeg leser nå Lars Mytting ... stor glede. Sikkert kjenner du bøkene hans?
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  2. It's a peaceful place that you can go and sit in nature. In a few months when you go you can show us what will be planted in that field.
    The Blueberry socks are so nice. That's very nice yarn that Blueberry Trip.

    SvarSlett
  3. Such a pretty place by the field. I wonder what the farmer is going to grow. Here the onions are coming up. We grow many onions here, and many chiles, but most of all, pecans. Your socks came out beautiful.

    SvarSlett
  4. Nice place to sit. I like to sit outside by the sea in the sand. I miss the sea, we were not allowed to go and now too much people.

    SvarSlett
  5. Your sweet kitty has to be wherever you are. How precious. Yes, I think it's great to have a place where you can go and enjoy nature. We are looking forward to getting our second covid shot so we can feel more comfortable going out in public. Now we just go for necessities and always with masks. There has to be a light at the end of the tunnel on this thing. Happy Spring!

    SvarSlett
  6. Cats are so amazing how they manage to balance on things. What a wonderful spot to sit, beside the forest like that. Just looking at your photos made me feel peaceful :) xx

    SvarSlett
  7. Så koselig å se bilder fra nærmiljøet ditt! Det burde vi kanskje vært bedre på flere av oss. Og artige sokker! Det finnes jo så mye fint sokkegarn rundt omkring.

    Riktig god helg fra Ingunn

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.