søndag 7. februar 2021

DUKKEKLÆR / DOLL CLOTHES

 



I misjonsforeningen vår skulle vi hatt basar med utlodning i september 2020. Men det ble jo ikke noe av på grunn av Covid-19.  Denne dukken er en av gevinstene  i utlodningen. Jeg strikket en del klær til den i fjor vår, men så stoppet det opp da det ikke ble noe av basaren. Planen var å sy litt til den også. Og nå har jeg endelig kommet i gang igjen. Har planer om å sy litt mer til den. Så snart er den klar, og så får vi håpe det kan bli basar igjen også etter hvert.  In our women's mission group, we were supposed to have a raffle in September 2020. But because of Covid-19 it didn't happen. This doll is one of the prizes in the raffle. I knitted some clothes for it last spring, but then it stopped when there would be no raffle. The plan was to sew a little for it as well. And now I have finally started again.  I will sew some more. And hopefully it can become a raffle again sometime soon.


Og litt mer strikking, en liten kortermet topp. Hun trengte noe å bruke sammen med buksene jeg sydde. And some more knitting, a little top. She needed something to wear with the trousers I made. 


Da jeg skulle begynne å sy fant jeg ut at det var på tide å rydde i stoffhyllen min! 😆 Det er nesten flaut å vise bilde av hvordan det så ut før rydding, men her er et før og etter bilde! When I was about to start sewing, I found that it was time to tidy up my fabric shelf! 😆 It is almost embarrassing to show a picture of what it looked like , but here is a before and after picture!






Her er min lille sykrok! Ikke stor, men nok til å la kreativiteten blomstre. Nå blir det mye mer inspirerende og morsomt å sy igjen. Jeg har også et skjære/klippebord ved siden av. Here's my little sewing space! Not big, but enough to let my creativity flourish. Now it becomes much more inspiring and fun to sew again. There is also a cutting table next to it. 






Over til resultatet fra forrige ukes snøproduksjon ⛄ De har laget skispor i et finurlig mønster for å få litt lengde på løypa, sporene slynger seg rundt hverandre. Over to the result from last week's snow production ⛄ They have made ski tracks in a  fanciful pattern to get some length on the trail, the tracks wind around each other.







4 kommentarer:

  1. Your crafting area looks so organized now. Good job.
    The doll with its cute wardrobe is something my girls would have loved to have way back when they were little. I hope the raffle will soon be possible.

    SvarSlett
  2. Your sewing corner looks so nice after all your efforts to tidy it up. The little doll is cute and will make some girl very happy one day :)

    SvarSlett
  3. What a snug little nook in which to sew! I am just putting together a new room that will be where I sew, and am feeling what you describe, the inspiration of getting things organized and as nice-looking as possible.

    SvarSlett
  4. Jeg er så imponert over den skiløypa! Slik kan det gjøres. Hurra! Det blir nok basar igjen når de fleste av oss er vaksinerte. Jeg savner faktisk en gammeldags basar selv. Koselig å vandre rund mellom basarbordene, kjøpe lodd, prate med kjentfolk, drikke kaffe og ikke ha det travelt med noe som helst. Vi har mye å glede oss til.
    Her er det 25 kalde grader i øyeblikket, og jeg steker faselavnsboller og strikker inntil videre.

    Riktig god lørdag fra Ingunn

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.