søndag 31. januar 2021

LAGE SNØ / MAKING SNOW


 Selv om jeg lager mye forskjellig er det  ikke jeg som lager snø! Det er kaldt og vakkert vintervær nå, men lite snø i byen. Det er muligheter for skigåing i marka litt utenfor byen. Men det er mange barn og ungdommer som ikke har mulighet til å komme seg dit. Derfor har frivillige fra Trøsken idrettslag satt i gang med snøproduksjon i dumpa ved Sarpsborg Stadion!  To snøkanoner kjører for fullt, og når det er nok snø skal de kjøre opp en liten skiløype.  Dessuten har Kirkens Bymisjon en avdeling med gratis utlån av sportsutstyr ved Stadion. Et flott tilbud i disse dager når så mange aktiviteter er stengt for barn og unge 👍 Og for oss som bor like ved er det morsomt å følge med på det som skjer 😃

Even though I make a lot of different things, it is not me that make snow! It is cold and beautiful winter weather now, but little snow in the town. There are opportunities for skiing in the countryside just outside the town. But there are many children and young people who do not have the opportunity to get there. Therefore, volunteers from Trøsken sports club have started snow production at the area by Sarpsborg Stadium! Two snow cannons are running at full speed, and when there is enough snow they will drive up a small ski trail. A great offer these days when so many activities  for children and young people are closed 👍 And for us who live close by, it is fun to follow what is happening. 😃



Da passer det jo fint at jeg har holder på med et par sokker som heter Do You want to build a snowman! De er designet av Knitty Melissa. Jeg strikker dem i Drops Fabel. Then it fits well that I have a pair of socks called Do You want to build a snowman on the needles! They are designed by Knitty Melissa. I knit them in Drops Fabel. 



Jeg har også et par sokker ferdig. Det er Polly Jean socks av MJ Kim. Jeg har strikket dem i Drops Nord i en lys blågrå farge som heter Tåke. Jeg liker denne fargen veldig godt. Disse skal i gavekassen, årets første julegave ferdig 😊

I also have a pair of socks finished. They are Polly Jean socks by MJ Kim. I have knitted them in Drops Nord in a light blue-gray color, called Fog. I like this color very much. These will be put in the gift box, the first Christmas gift of the year finished 😊






Jeg synes det er så flott å kunne plukke inn noen kvister av Forsythiaen fra hagen midt på vinteren. Og etter noen få dager er det vakre gule blomster på som minner om våren! I think it's so great to be able to pick some twigs of the Forsythia from the garden in the middle of winter. And after a few days there are beautiful  yellow flowers on, that reminds of spring! 

6 kommentarer:

  1. I think it;s amazing that you have something for the Christmas gift box and it's still January.
    ( Well, not for long). The socks are a lovely colour of blue.

    SvarSlett
  2. What an awesome idea, to make snow for the children. I am sure they will all appreciate it.

    SvarSlett
  3. Such fun the snow maker available for people unable to get out to the Country. Love the socks and I am ipressed you have some ready for the Christmas box.

    SvarSlett
  4. Det er flott når barna har muligheten til å gå på ski, ake eller leke ... Bygg en snømann :-))
    Dessverre har det regnet hele dagen her og det vakre vinterlandskapet avtar. Jeg hadde hatt glede av å gå på ski hver dag ... la oss se hva helgen bringer, det kan bli kaldt igjen.
    Forsythiaen er vakker og sokkene dine er fantastiske.
    Mange hilsener fra meg.

    SvarSlett
  5. Your blue socks are gorgeous. And, there seems to be some humor in snow being "generated" in Norway! :) Love it! Hugs from Ohio.

    SvarSlett
  6. Så fint at det produseres snø! Her har vi rikelig, og jeg kan gå på ski hver dag. Nydelige julegavesokker! Gleder meg til å se dem du holder på med også.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.