søndag 27. september 2020


Septembersokkene i Garnbutikken Fortunas sokkesamstrikk 12i20 var MYRULL designet av Wenche Roald. Hun er en dyktig designer og har også blant annet gitt ut en bok, Inspirerende norske strikkemønstre. The September socks in Garnbutikken Fortuna's sock KAL 12i20 were MYRULL designed by Wenche Roald. She is a skilled designer and has also published a book, Inspiring Norwegian knitting patterns.


Jeg har oppdaget at jeg har en forkjærlighet for grått  og blått sammen. Så slik ble det også denne gangen. Men jeg har sett disse sokkene strikket i mange fargekombinasjoner, og hver gang tenker jeg at det passet veldig fint. Og jeg får lyst til å strikke flere par med forskjellige garn jeg har. Men som vanlig med meg, når jeg er ferdig med et par, så har jeg lyst til å strikke noe nytt. Jeg liker dette mønsteret veldig godt og tror nok jeg kommer til  å strikke flere av det senere. Jeg har strikket dem med Drops Fabel i lys perlegrå og kongeblått. Jeg har blitt veldig glad i fargen lys perlegrå.                                       I can see from my previous crafts that  I love the combination of grey and blue. And it was those colors this time too. But I have seen these socks knitted in many color combinations, and every time I think it fits very well. And I feel like knitting several pairs with different yarns I have. But as usual with me, when I finish a pair, I want to knit something new. I like this pattern very much and I think I will knit more of it later. I have knitted them with Drops Fabel in light pearl grey and royal blue. I like the color light pearl grey very much. 

MYRULL    

Sokker nr 21 i 2020   

Design: Wenche Roald  

Garn: Drops Fabel 38g lys perlegrå og 34g kongeblå  

Pinner: 2,5 mm     

Septembersokker i 12i20                                                                                                                                                                                                                                                                                                      Det har begynt å bli høstfarger ute i naturen nå. Først ute er lønnetrærne, de er veldig fargerike og flotte. It has started to become autumn colors out in nature now. First are the maple trees, they are very colorful and beautiful.




                          





 

5 kommentarer:

  1. Beautiful trees in autumn. Wonderful socks

    SvarSlett
  2. I like the combination of blue and gray too.
    I haven't noticed many trees here with nice Autumn colours although many have dropped dried up leaves because of the dry summer we had. We just finished a week of rain but it has come too late to make much difference.

    SvarSlett
  3. Wonderful sock and love the Autumn picture the wonderful array of colour as the leaves drop are a delight.

    SvarSlett
  4. Flott mønster, flotte farger og ikke minst like flott arbeid som alltid! Jeg er enig med deg at grått og blått i ulike nyanser er veldig pent. Mønsteret kommer godt fram og gjør at det er "behagelig for øyet". Ingen grunn til at du skal slutte med den kombinasjonen!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Fint arbeid og fine farger. Ja høsten er her for alvor, litt vemodig men kan også være fint. Ha en fortsatt fin høst!

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.