lørdag 30. mars 2019

SOKKER OG MER TUR/ SOCKS AND MORE TRIPS










ROCK STEADY

Sokker nr. 9 -2019
Garn: Drops Fabel  60g
Pinner : 2.25mm
Marssokker i Socks from stash - tema:
Mysteriesokker fra en annen gruppe
En Uhøytidelig Sokkesamstrikk - tema Striper



Mitt forrige innlegg var helt uten sokker, men sånn kan det jo ikke fortsette 😄 Det siste paret i mars er

ROCK STEADY.  De har vært mysteriestrikk i en Ravelry gruppe som heter Solid Socks group, og derfor fyller de månedens oppgave i Ravelry gruppen Socks From stash. Der skulle man strikke  et mønster som hadde vært mysteriestrikk i en annen gruppe. Og i En uhøytidelig Sokkesamstrikk på Facebook var striper  temaet.  De er strikket i Drops Fabel. Et ganske enkelt mønster.  De har en slags mønsterstrikk flette på sidene av leggen, men med dette mønstrede garnet synes de nesten ikke. Det hadde vært bedre med bare ensfarget. Designer er Laura Linnemann. My previous post was completely without socks, but it can't continue that way 😄 The last pair in March is ROCK STEADY. They have been a mystery pattern in a Ravelry group called Solid Socks group, and therefore they fill the month's task in the Ravelry group Socks From stash. There you should knit a pattern that had been mystery knit in another group. And in En Uhøytidelig Sokkesamstrikk on Facebook, the stripes were the theme.They are knitted in Drops Fabel. A simple pattern. They have a kind of braids of the sides of the leg, but with this  yarn  you can almost not see it, it would have been better with solid color. Designer is Laura Linnemann.


 TUR TIL ISESJØ / TRIP TO ISESJØ



Det flotte vårværet har fortsatt og det har blitt flere turer. I går var vi ved Isesjø, ved Hevingen Golfbane. Vi liker veldig godt å sitte ved vannet, enten det er  ved sjøen eller en innsjø. Jeg er jo vokst opp med "tærne i vannet", men også min kjære mann er glad i vannet. Det får meg til å tenke på bibelverset som jeg har på siden i bloggen min her : Fra Salme 23 : "Herren er min hyrde, jeg mangler ikke noe. Han lar meg ligge i grønne enger, han leder meg til vann der jeg finner hvile og gir meg ny kraft."  Jeg opplever Guds nærhet i naturen, og at Gud gjennom naturen gir hvile og nye krefter. The wonderful spring weather has continued and there have been more trips. Yesterday we were by the lake Isesjø, at Hevingen Golf Course. We like very much  to sit by the water, whether it is by the sea or a lake. I have grown up with the "toes in the sea", but also my dear husband loves to be by water. It makes me think of the Bible verse I have on the side on my blog here: From Psalm 23: "The Lord is my shepherd, I am not missing anything. He makes me lie down in green pastures, he leads me beside quiet waters, he restores my soul".  I experience God's presence in nature, and that God through nature gives rest and new powers.







Golfbanen var ikke åpnet for sesongen, så vi slapp å få golfballer i hodet som vi blir advart om underveis!  The golf course was not opened for the season, so we didn't  get golf balls in our head as we were warned along the way!

4 kommentarer:

  1. When I went to Albania in 2017, the Christians there have a saying "Close to the water, close to the King" - how often we feel God's presence as we walk beside the water, whether the sea or a lake or a river. He is our Living Water x

    SvarSlett
  2. Tack för din kommentar på min blogg. Detta gjorde att jag kikade in här hos dig och fick se så många vackra sockor och fin natur. Jag har varit flera gånger till Norge men då längre norrut. Önskar att vi kommer oss dit fler gånger för där är otroligt fin natur i mina ögon. Ha en skön söndag.

    SvarSlett
  3. Beautiful socks. And those landscapes seem very cold to me, but very beautiful.
    Regards

    SvarSlett
  4. Beautiful socks, I have sock envy. Beautiful landscapes, so very similar to where I live. Thank you for your visit and your uplifting comment.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.