søndag 20. oktober 2013

OKTOBERVOTTER / OCTOBER MITTENS



Oktobervottene i Projos vottealong  denne gang er Scandinavia, designet av Randi K. Jeg strikket dem i Vestlandsgarn og Safir på pinner 3,5.  De ble litt store til meg, men det er vel noen som har større hender også som de kan passe til! Mønsteret kan kjøpes på Ravelry. The October mittens in Projo mitten knitalong this time, is Scandinavia, designed by Randi K. I knitted them in Vestlandsgarns and Safir on needles 3.5. They were a little big for me, but I guess there is someone who has larger hands  as they can fit! The pattern can be purchased on Ravelry.





Så er vår kjære overskuddsdesigner Bitta igang igjen med et nytt sokkemysterium! Det er sokker som heter Styrbord og Babord. Vi har fått første del av mønsteret,  del  2 får vi neste fredag. Da jeg begynte å strikke på dem var det litt dårlig lys der jeg satt, så jeg overså at det var tegn for vridd rett på mønsterarket, på vrangborden. Jeg vet jo at Bitta er glad i vridd rett så jeg burde jo ha skjønt at det skulle være det :) Men det fungerer bra med vanlig vrangbord også. Jeg strikker med Arwetta, unntatt det grønne som er Gjestdals babyull. Pinner 2,5.
Our dear generous designer Bitta has started again with a new sock mystery! They are socks called Starboard and Larboard. We have received the first part of the pattern, part 2, we get next Friday. When I started knitting them it was a little low light where I was sitting, so I didn't see that there were signs of twisted stitches on the sheet, for  the rib. I know that Bitta love twisted stitches so I should have realized it should be twisted :) But it works well with plain rib too. I knit with Arwetta, except the green which is Gjestdals babyull. Needles 2.5.

Snart er det november og slutt på de fine fargene ute. Jeg må ha med et par bilder for å huske hvor vakre høstfarger det har vært iår. Soon it is November and end of the beautiful colors. I need to have some pictures to remember  the beautiful fall colors that has been this year. 


10 kommentarer:

  1. Flotte votter! Og spennende med mysteriesokker - tror jeg skal følge med fra sidelinja denne gangen :-)

    SvarSlett
  2. Så veldig fine votter☺
    det er spennende med mysterier, enten det er sokker eller andre ting. Og de nyyyydelige høstfargene

    SvarSlett
  3. Your Fall colors are gorgeous! And, I LOVE the port and starboard socks! I know some seamen who could use those!

    SvarSlett
  4. TUSEN TAKK for at du HEIER på meg,
    det hjelper mer enn du aner :)

    Knall fine Flørtende Føtter du har strikket! Bitta er nr 1!!!
    Har hatt den gleden av å truffet i RL eg også-skikkelig herlig dame og Jr elsker henne!!!

    KOS d og ha en herlig kwell :)

    Klem Vibbedille :)

    SvarSlett
  5. Nydelig votter. Må innrømme at jeg er utrolig langt etter når det kommer til alongen. Men planlegger å komme tilbake med en bang :p
    Flotte høstfarger dere har. Her hos oss har snøen lagt seg fint på bakken. Håper den ikke forsvinner med det første :)
    Ønsker deg en flott uke
    Klem fra Siv

    SvarSlett
  6. Flotte votter! Du strikker så pent, Marit!
    Og høsten har vært flott i år: vi hadde jo nesten sommer ut september, så nå blir den triste mørke tida før jul kortere enn vanlig. Det liker i hvert fall jeg :)

    SvarSlett
  7. Nydelige votter...veldig fin farge :) Flotte høstbilder også!

    SvarSlett
  8. Så fine de vottene var, nydelig hjertemønster. :)

    SvarSlett
  9. De vottene var kjempefine, nydelige farger. Flotte høstbilder også :)

    SvarSlett
  10. Her har du fanget de siste fine høstfargene, ser jeg. Kjempefine bilder!
    Likte vottene godt også, og gleder meg til å se de ferdige sokkene.

    Ha en fin dag!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.