fredag 11. oktober 2013

FLØRTENDE FØTTER / FLIRTY FEET


Flørtende føtter, strikket i Fabel på pinner 2,5.
Flirty feet, knitted with Fabel on needles 2.5


For noen uker siden kom endelig boka vi har venta på så lenge - Bitta Mikkelborgs  "Sokker-strikking hele året". A few weeeks ago came  finally  the book we  have been waiting for so long - Bitta Mikkelborg's  Sock book. 

Det er mange spennende og flotte sokker i boka og mitt første valg falt på Flørtende føtter. De var morsomme å strikke og kan varieres i det uendelige med fargevalg, også fine til å strikke av restegarn.
There are many exciting and beautiful socks in the book and my first choice was Flirty feet. They were fun to knit and can be varied endlessly with different color choices, also  nice to knit with  scrap yarn.






På mandag var jeg på strikkecafe' på Isehytta. Veldig koselig!
On Monday I was at knitting cafe' at Isehytta. Very nice!















Og der signerte Bitta bøkene våre med et smil og en hyggelig hilsen :)
And Bitta signed our books with a smile and a nice greeting :)








Nå har jeg kjøpt meg mange gjennomsiktige bokser og har sortert garnet mitt. Så nå har jeg oversikt og vet hvor jeg skal finne sokkegarn ;) Det var så rotete der så jeg ville ikke ta noe "før rydding" bilde.  Da lå alt i en haug i masse plastbæreposer på samme sted som boksene står nå. Det ble mye triveligere på hobbyrommet nå! Now I have bought  many transparent boxes and have sorted my yarn. So now I  know where to find sock yarn ;) It was so messy  so I would not take any "before clearing" picture. Then all was in a heap in lots of plastic shopping bags in the same place as the boxes are now. It is much more pleasant at my hobby room now!


10 kommentarer:

  1. Gjennomsiktige plastkasser gjør susen! Mye kjappere å få en oversikt over lagergarnet da.
    Lekre sokker du har strikka! Jeg får kanskje ønske meg den boka....

    Riktig god helg!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Der minnet du meg på et av mine
    ugjorte prosjekt. Rydde arbeidsrommet.
    Det ser ikke ut der, dessverre.
    Men en dag får jeg vel overskuddet til å ta et tak.
    Flotte sokker du har strikket. En
    kollega hadde kjøpt den boka i går.
    Mange flotte sokker der.
    Ønsker deg ei velsignet god helg :)

    SvarSlett
  3. Veldig fine flørtende føtter :) Og du og du så mye garn du har, de der boksene skulle jeg gjerne vært og rota litt i :) Ha en riktig fin helg!

    SvarSlett
  4. Storfine sokker har du strikket.
    Nå vi bli ser hva du strikker med boken! Spennende er det.
    Plastkasser er veldig fin for din garn. Du bruker ikke å søke garndet...
    du ser det.
    Herlig er hyggelige strikketreff, det jeg ville gjerne også. Ha en herlig kveld og strorfin søndag. Klem fra Viola.

    SvarSlett
  5. Å du er superflink. Dette ble skikelige flørteføtter.
    Klemz

    SvarSlett
  6. Love those socks that you knitted, Marit. That knitting cafe get together looks fun too :-)
    You did a great job collecting all your yarns and putting them in the plastic boxes! Looks really good. A few weeks ago I did some sorting out of my yarns too. And I had balls of yarn in bags in sorts of places. Now most of them are together and organised.

    SvarSlett
  7. Flotte sokker du strikker.
    Noe forteller meg at uansett hvordan system jeg har,så blir det poser og rot..
    Jeg har heller innført en regel for meg selv at jeg ikke kjøper mere garn enn hva jeg får plass til i kista mi,og i kurven:-)
    Men jeg elsker å se på garnet,og ta på...
    Ha en flott uke med sokker på :-)

    SvarSlett
  8. Å få sokkeboka signert måtte være flott! Du strikker og strikker og tryller fram de flotteste ting!Ikke rart du først valgte å strikke disse fine og fanfasifulle sokkene!
    Jeg strikker også sokker nå, men måtte ta en pause pga et fall, som førte til en skadet håndledd. Bedre nå.
    Høres koselig ut med strikkekafè.
    Takk for god hilsen! Har vært borte i helga! -Margit-

    SvarSlett
  9. Sett sånn...glemte å si at jeg likte ryddesystemet ditt! Ser flott ut!
    -Margit-

    SvarSlett
  10. Hei, takk for trivelig hilsen hos meg. Nå har jeg bladd litt i din bloggverden, og skal hilse og si at her er det mye fint handarbeid å finne. Jeg blir beint frem imponert av slike flittige og dyktige damer,

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.