lørdag 16. mars 2024

SOCKS AND AN ANNIVERSARY / SOKKER OG ET JUBILEUM



Sokkestrikkingen fortsetter! Snart er det påske så da må det bli nye påskesokker. Disse er fra boken jeg fikk til jul - Charming Colorwork socks av Charlotte Stone. De er strikket i restegarn av Drops Fabel, jeg var redd det skulle bli for lite av det grønne garnet, men fant en liten rest til.  Sokkene heter Eggs for Easter (Egg til Påske). 


The sock knitting continues! Soon it will be Easter, so there must be new Easter socks. These are from the book I got for Christmas - Charming Colorwork socks by Charlotte Stone. They are knitted in leftover yarn from Drops Fabel, I was afraid there would be too little of the green yarn, but I found a little more.  The socks are called Eggs for Easter.





Jeg syntes Tulipsokker  av Vivian Aas (Vivi og gutta) var så søte og vårlige så jeg fikk lyst til å strikke dem. De er så hvite og delikate så det må bli sokker til finbruk 😊 De er også strikket i Drops Fabel, med rester av Cascade Heritage Sokkegarn til blomstene. I thought Tulip Socks by Vivian Aas (Vivi og gutta ) were so sweet and springy that I wanted to knit them. They are so white and delicate so they must be socks for fine use 😊 They are also knitted in Drops Fabel, with left overs  of Cascade Heritage Sock Yarn for the flowers.

Et par så kalt veskestrikk sokker er også ferdig. Det er helt vanlige enkle sokker, slik en kan ta med i veska og strikke på over alt. De er strikket i Schachenmayr Regia Tweed Color . A pair of so-called bag knit socks is also finished. They are ordinary, simple socks that you can take with you in your bag and knit over where ever you are. They are knitted in Schachenmayr Regia Tweed Color. 


Da er 8 par sokker ferdige av mitt mål på 24 sokker i 24. Then 8 pair of socks of my challenge of 24 socks in 24 is done.

I dag har jeg og min kjære et jubileum, vi møttes for første gang 16. mars for 50 år siden! Det var kjærlighet ved første blikk for begge, og kjærligheten lever enda 💓Today, my love and I have an anniversary, we met for the first time on March 16, 50 years ago! It was love at first sight for both, and the love is still alive 💓


Så unge vi var, og stilig bil! 

 How young we were, and nice car! 

11 kommentarer:

  1. Happy Anniversary!! How wonderful it is to still be in love after half a century 💗💗💗
    The Eggs for Easter socks are so cute and the Tulip socks must be the prettiest you've ever knitted!
    Happy Easter ( it will be here before we know it).

    SvarSlett
  2. Happy Anniversary to both of you! 50 years! We have been married for 41 years.
    The socks are very nice, but the first ones are beautiful I love them 😍

    SvarSlett
  3. Du strikker så mange fine sokker! Og gratulerer til deg og din kjære! Lykke til i årene som kommer!

    Klem Ingunn

    SvarSlett
  4. For en stor lykke 50 år med kjærlig samhold. Gratulerer til dere begge, kjære Marit.
    Påskeeggsokkene dine ble flotte... Påsken feiringen av oppvåkning og liv... forventning. Jeg gleder my.
    Masse kjærlighet fra Viola

    SvarSlett
  5. Saa heldige som dere er . still in love.

    SvarSlett
  6. Hei! Jeg prøvde å legge inn en kommentar her i går, men den forsvant. Aner ikke hva jeg gjør galt, men det har skjedd før også. Gratulerer med 50 år! Og kjempefine sokker nok en gang!

    Klem Ingunn

    SvarSlett
  7. I am afraid I'm late on wishing you a Happy Anniversary. 50 years of wedded bliss!! Here's to many more! :) And I adore the socks! They must be very comfortable too.

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you! It is "only" 50 years since we first met, the 50 wedding anniversary will be next year :)

      Slett
  8. Happy belated anniversary to you both! Alle sokkene du har strikket er så fine! Spesielt 'påske-sokkene', så artig mønster!

    SvarSlett
  9. I wish you Happy Easter and Happy April!

    SvarSlett
  10. Nydelige sokker du har strikket. Så påskefine atte. Og se den bilen da, gratulerer med de 50 år med kjæresten. Må fortelle jeg er like heldig som deg der, har verdens beste mann ved min side. Ha en fortryllende dag.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.