lørdag 6. juni 2020

VERTICES UNITE





Når en ser på og følger med på strikke-podcaster kan en ikke unngå å høre om designer Stephen West. Han er veldig populær og lager utradisjonelle design, både i struktur og farger. Sjalet Vertices Unite har "alle" strikket, men jeg syntes de var så store alle sammen. Jeg liker å bruke dem som skjerf og ikke med alt for mye rundt halsen. Da oppdaget jeg at det finnes oppskrift på to størrelser. Og nå har jeg også strikket det, i den minste størrelsen! Det var morsomt å strikke. Det er artig hvordan man strikker sammen de forskjellig delene underveis. Det er strikket I-cord felling rundt hele sjalet. Det er første gang jeg har strikket I-cord felling, jeg innbilte meg at det var veldig vanskelig. Men det var ganske enkelt, tok bare litt tid.  Fargene jeg brukte var havdypet (blågrønn), jeansblå, perlegrå, mørk grå og plomme. Garnet er Nord fra Drops, det kjennes godt og mykt ut. Jeg ble veldig fornøyd med det. Det er 170 cm langt og 40 cm på det bredeste.



When you watch and follow knitting podcasts you hear a lot about designer Stephen West. He is very popular and makes unconventional designs, both in texture and colors. The shawl Vertices Unite has "everybody" knitted, but I thought they looked so big. Then I found  that there are patterns for two sizes. And now I have knitted  the smallest size! It was fun to knit. It is interesting how  the different parts are joined together while knitting. There are knitted I-cord borders around the entire shawl. It's the first time I have knitted I-cord border, I figured it was really hard. But it was quite simple. The colors I used were Deep ocean, jeans blue, pearl gray, dark gray and plum. The yarn is Nord from Drops, it feels soft and good. It is 170 cm long, and 40 cm on the deepest. 


30. mai fylte katten vår Iris 16 år. Men ifølge en tabell er 16 år for en katt som 80 år i menneskealder. Så vi feiret henne som 80 år! Hun er i ganske god form etter alderen. Ikke like rask som før, men kommer seg greit både opp trappen  til soverommene og opp i sofaen :) Og hun har blitt mer kosete enn i sine yngre dager.
On May 30, our cat Iris turned 16 years old. But they say that 16 years for a cat is like 80 years in human life. So we celebrated her for 80 years! She is in pretty good shape by age. Not as fast as before, but gets up the stairs to the bedrooms and up to sleep at the couch :) And she has become more cuddly than when she was younger.

GARNFORBUK MAI
Nytt garn: 240g
Garn fra lager: 178g

2 kommentarer:

  1. The shawl looks very difficult to make. You chose nice colours.
    Miss Iris is quite an old cat but looks in good shape for an old lady.

    SvarSlett
  2. Flott skjerf ... superfint. Jeg liker ham veldig.
    Ja, Stephen West designer fantastiske modeller og ... strikker ... hva en mann :-))
    Den gamle damen din Iris er vakker.
    Kos deg.
    Ha en fin kveld. Viola

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.