søndag 11. august 2024

24 PAIR OF SOCKS IN 2024

Jeg syntes jeg satte meg et høyt mål i januar da jeg fant ut at jeg skulle prøve å strikke 24 par sokker i 2024.  3.august var par nummer 24 ferdig! 🎉 Det ble Blooming Lavender fra Stone Knits bok Charming Colorwork Socks. Jeg synes Stone Knit har så mange morsomme og fine mønstre. Disse ble strikket i Drops Fabel. Det dukket opp en ny farge i Drops Fabel, Konfettikake, som passet perfekt som bunnfarge til disse sokkene. I thought I set myself a high goal in January when I found out that I would try to knit 24 pairs of socks in 2024. On 3 August, pair number 24 was finished! 🎉 It was Blooming Lavender from Stone Knit's book Charming Colorwork Socks. I think Stone Knit has so many fun and nice patterns. These were knitted in Drops Fabel. A new color appeared in Drops Fabel, Confettikake, which was a perfect base color for these socks. 



Det har visst blitt mange sokker siden mitt forrige innlegg . Gunnis Englesokker fra Gunn-Iren Gunvorsdatter Simensen, strikket i Drops Fabel, her fikk jeg brukt opp tre restenøster. There have been many socks since my last post. "Gunni's Angel" socks from Gunn-Iren Gunvorsdatter Simensen, knitted in Drops Fabel, here I used up three leftover  yarns from the stash. 


 Da jeg var på garnmarked i Kulås i juni kjøpte jeg et garn fra Stulen strikk, Dagens Garnglede. Det ble til fargerik sokkeglede, strikket i Hanne Tøndels sokkemønster Fjuska. When I was at the yarn market in Kulås in June, I bought a yarn from Stulen strikk. It turned into colorful socks, knitted in Hanne Tøndel's sock pattern Fjuska.


Jeg strikket et par Coffee Break sokker fra Stone Knit, til meg selv i vinter. Min svigerdatter syntes de var så fine, så jeg strikket et par til henne også som hun fikk i bursdagsgave da de var her i begynnelsen av august. I knitted a pair of Coffee Break socks from Stone Knit, for myself this winter. My daughter-in-law thought they were so nice, so I knitted a pair for her as well, which she got as a birthday present when they were here at the beginning of August.



Jeg har jo drevet med solfarging av garn i sommer. Jeg skal lage et eget innlegg om det senere. Men her er resultatet av den første fargingen, med  blader fra rogn. Det ble en lekker sitrongul farge, og det passet jo bra å strikke et par sokker som het Summer Loving socks fra Knitting Nonstop. 
 I have been solar-dyeing yarn this summer. I will make a separate post about it later. But here is the result of the first dyeing, with leaves from rowan tree. It turned out to be a lovely lemon yellow colour, and I thought it was a nice  to knit a pair of socks called Summer Loving socks from Knitting Nonstop.



Og her er alle 24 i 2024 sokkene! And here is all the 24 in 2024 socks!


Men har jeg sluttet å strikke sokker nå? Neida, flere er på pinnene! 😊
But have I stopped knitting socks now? No, more are on the needles! 😊





11 kommentarer:

  1. Oh well done! They are all so beautiful. I have the wool, needles and pattern... But nothing knitted yet, too busy sewing

    SvarSlett
  2. You are an amazing knitter!!! I'm glad you posted pictures of all 24 pairs💗🧡💛💚💙💜🤎🤍

    SvarSlett
  3. How awesome that you have already reached your goal of 24 pairs of socks. I always enjoy looking at what you have knitted as so many of the socks are so gorgeous :)

    SvarSlett
  4. De var alle tiders, saa flink du har vart

    SvarSlett
  5. Kjære Marit, jeg kan forstå hvorfor du strikker så mange sokker... når du først er på jobb, er du så entusiastisk og det er så gøy å gjøre det. Jeg føler det på samme måte :-) Jeg er veldig glad for å se det fantastiske arbeidet ditt. Jeg liker også veldig godt kaffesokkene og vårsokkene med den blå blomsten som blomstrer så vakkert i Norge og jeg elsker nummer 10 og de nye solgule sokkene dine med det vakre mønsteret, det er flott at du har farget ullen selv.
    God sommer til dere alle. En varm hilsen kommer til deg fra Viola.

    SvarSlett
  6. Absolutt fantastisk. Må si du kan klappe deg selv på skulderen nå. Antar noen blir gaver til en fornøyd mottaker. Klem fra et Sytroll

    SvarSlett
  7. So many pairs of socks! You are courageous.they are all very nice. I like the one with the coffee cups so cute

    SvarSlett
  8. Wow Marit Johanne! You are a busy knitter! Love all your socks, especially the coffee socks, such fun design.

    SvarSlett
  9. Fantastisk jobbet! Elsker fargerike, hjemmestrikkede ullsokker :)

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.