mandag 5. februar 2024

COFFEE BREAK SOCKS

 


Sokkepar nummer tre er ferdig! Dette er Coffee Break av Stone Knits. Jeg har jo masse sokkegarn som jeg håper å få brukt en god del av gjennom sokkestrikkeåret mitt. Det var jo ikke meningen at jeg skulle kjøpe inn noe nytt. Men til disse sokkene hadde jeg lyst til å ha akkurat det riktige garnet. Da jeg så det håndfargede garnet som het Chocolate Chips hos Kvitlammet, var det ikke lenge før det lå i postkassa. Det brune garnet er Drops Fabel.  Dette blir sokker til meg selv! Pair of socks number three is done! This is Coffee Break by Stone Knits. I have a lot of sock yarn that I hope to use a good part of during my sock knitting year. It wasn't meant for me to buy anything new. But for these socks I wanted to have exactly the right yarn. When I saw the hand-dyed yarn called Chocolate Chips at Kvitlammet, it wasn't long before it was in my mailbox. The brown yarn is Drops Fabel. Theese socks will be for myself! 

I høst så jeg på Sofia's Tales  video podcast på YouTube hvor hun hadde besøk av Madeleine fra podcasten Fruity Knitting. Madeleine satt og strikket på disse sokkene. Jeg syntes de var så fine. Fruity Knitting hadde et intervju med designeren Charlotte Stone i en av sine episoder. Da ble jeg oppmerksom på hennes bok med mange morsomme mønstre på sokker. Den heter Charming Colorwork Socks. Dette var før jul så da passet det bra å ønske meg den til jul 😊. (Og jeg fikk den)  Last autumn I watched Sofia's Tales video podcast on YouTube where Madeleine from the Fruity Knitting podcast was visiting. Madeleine was knitting on these socks. I thought they were so nice. Fruity Knitting had an interview with the designer Charlotte Stone in one of their episodes. Then I became aware of her book with many fun patterns on socks. It's called Charming Colorwork Socks. This was before Christmas, so it was a good idea to wish for it for Christmas 😊. (And I got it)


Januar var en hard vintermåned med mye snø og kaldt vær. Så ble det plutselig mildvær med kraftig regn oppå is og snø, så det ble veldig glatte veier. Nå er det meste av snøen borte, og veiene er stort sett bare.   January was a hard winter month with lots of snow and cold weather. Then there was suddenly mild weather with heavy rain on top of ice and snow, so the roads became very slippery. Now most of the snow is gone, and the roads are mostly clean. 



Det har vært nesten vårlig de siste dagene. Men gangstiene der det ikke har vært strødd er ren is og fortsatt veldig glatte!
It has been almost spring-like the last few days. But the footpaths  are pure ice and still very slippery! 

10 kommentarer:

  1. They are gorgeous! But at first I did not understand - I thought you were a really fast knitter and had made them. During your coffee break!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you! Ha, ha, no I am not a so fast knitter!

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. OOH! Love your coffee socks! They are very cool and perfect for a coffee lover. I do not like those ice roads, isn't there anyone to put on sand or salt?

    SvarSlett
  4. It took a minute before I realized that the pattern included those small cups of coffee. What a unique design and so pretty 💗

    SvarSlett
  5. Det var jammen lekre sokker. Sikkert morsomme å strikke. Her er det glatt også, og med nysnø oppå er det utfordrende nok selv med piggsko. Spesielt her på gardsveien. Men veldig varierende da. Fortsatt godt strikkeår!

    SvarSlett
  6. For noen herlige sokker! Jeg elsker hjemmestrikkede sokker! Men jeg har aldri lært meg kunsten selv. Det var veldig utfordrende da jeg gikk på skolen og vi skulle strikke votter, jeg greide jo ikke å strikke to like! Jeg har mange par hjemmesrikkede sokker. Jeg har enten fått dem i gave eller kjøpt dem. Jeg bruker dem både sommer og vinter :) Spennende å se hvilke sokker du strikker videre! :)

    SvarSlett
  7. Så lekre sokker! Her har vi vært innesnødd for andre gang i vinter. I dag er det mildere og det blir is og glatt. Snart blir det vår :)

    SvarSlett
  8. Coffee socks. I love them. How is the weather now over there?
    Lots of Love, Aritha. https://kostbaar.blogspot.com/

    SvarSlett
  9. Å hvor vakre kaffepausesokkene dine er, de rette for kaffeelskere. Og ja, godt gjort, garnet må være harmonisk :-))
    Den nye boken din er flott... disse tulipansokkene ser veldig fine ut.
    Blomstrer snøklokkene dine også? Det ser så vakkert ut... og tulipanbladene er allerede 10 cm lange. Vi går mot den deilig våren.
    En klem til deg.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.