mandag 6. november 2023

ALREADY TIME FOR CHRISTMAS MARKETS / ALLEREDE TID FOR JULEMARKED

 Det går fort mot jul, og på lørdag hadde Norsk Misjonsselskap (NMS) sin årlige Misjonsmesse på Stenbekk misjonssenter. Der ble det  solgt litt av hvert som  småkaker, syltetøy, honning, håndarbeid, lys. Det var fullt hus og god stemning. Småkaker er det mest populære produktet, og det er alltid kø foran kakesalgsbordet når salget starter. Over 300 bokser med kaker var bakt og gitt av frivillige, og alt ble solgt. Time goes fast to Christmas, and on Saturday the Norwegian Mission Society (NMS) had its annual Mission Market at Stenbekk mission centre. A little bit of everything was sold there, such as cookies, jam, honey, handicrafts, candles. Many people were visiting, and it was very nice. Cookies are the most popular product, and there is always a queue in front of the cake sales table when the sale starts. Over 300 boxes of cookies  were baked and donated by volunteers, and all were sold.


Det ble jo rene julestemningen da jeg bakte mitt bidrag tidligere i uken mens vi hadde snø. Her bakte jeg sandkaker. 

It was almost like  Christmas when I baked my cookies for the Mission Fair,  earlier in the week while we had snow. Here I baked Sandkaker. 









Neste bakst var Mannfolkkaker, en type havre/kokos makroner. De er en spesialitet fra moren min. Next baking was Mannfolkkaker, a speciality from my mother. 


Og her er alt i boks! And here are all in boxes!


Her er veskene jeg hadde sydd til messa, med strameibilder fra NMS gjenbruksbutikk. Here are the bags I had sewn for the market, with old stramei embroideries from the NMS thrift shop.







Snøen som kom for en uke siden forsvant etter noen dager. På onsdag var det sol og vakker vinterstemning. Dagen etter ble det regn og mildere vær. Det er jo mer normalt. 

The snow that came a week ago disappeared after a few days. On Wednesday it was sunny and a beautiful winter atmosphere. The next day there was rain and milder weather. It's more normal.














 


8 kommentarer:

  1. So many cookies! They look so good I wish I was there! And the tote bags are a good idea.

    SvarSlett
  2. What beautiful items - I hope lots of money was raised. Sandkaker biscuits look delicious! And The socks will keep feet toasty warm. Well done for all your hard work 💜 💚

    SvarSlett
  3. I wonder if some people buy cookies and freeze them for Christmas entertaining. ( Or maybe the cookies look so good they get eaten right away). I enjoy Christmas markets and just yesterday my daughter and granddaughter were making plans which ones to attend. I hope they take me along ( I'm fairly sure they plan to). Have a wonderful month of November. Granny Marigold

    SvarSlett
  4. Herlig med dugnad for en god sak! Så artig at alle kakene ble solgt! Riktig fine vesker du har sydd. Håper de gikk unna også. Gjenbruk er bra synes jeg. Jeg skal være med på julemarked 25. november og strikker i hver ledig stund nå.

    Ønsker deg fine novemberdager!

    Klem Ingunn

    SvarSlett
  5. Sesongens første snø får deg virkelig til å tenke på julen.
    Posene med broderiet var alle veldig vakre.
    Småkakene ser veldig velsmakende ut... Jeg har spesielt lyst til å prøve havrekokosnøttkakene.
    Heldigvis har jeg rundstykker - fullkornssurdeig - i ovnen :-) to forskjellige typer, en med nøtter - jeg liker det.
    Jeg ønsker deg god tid Marit.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  6. Så masse god bakst og flotte vesker :)

    SvarSlett
  7. Hei, så heldige alle er som fikk handlet småkaker til jul og ikke minst vakre julegaver, de veskene var helt nydelige. Herlig gjenbruk som kommer til nytte. Her er det også julemesser rundt om. I morgen skal jeg ha stand på en. Håper salget blir bra. Ha en fin dag Marit.

    SvarSlett
  8. You are one busy bee! I bet everyone who ended up with your treats counted themselves very lucky. Your bags are just so wonderful! Love how much thought you put into your contributions.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.