onsdag 15. november 2023

MYSTERY KNITALONGS / MYSTERIESAMSTRIKKER

 



Det nærmer seg desember og adventstid. I strikkemiljøet på sosiale medier er det tid for mange julesamstrikker og mysteriestrikk. Jeg hadde ikke tenkt å bli med på noen av dem. Men plutselig var jeg med på to samstrikker, og hadde meldt meg på to til. Da måtte jeg jo sy meg noen jule/vinter prosjektposer. Jeg titta i stoffhylla mi og fant skatter jeg hadde glemt at jeg hadde. For ca 10 år siden kjøpte jeg noen stoffer fra USA på salg. Den gangen kosta det ikke all verden i porto, og det lønte seg faktisk i forhold til norske stoffpriser. Disse stoffene passet perfekt til prosjektposer. De er forskjellige på for og bakside, så her er bilder av dem på begge sider. 
December and Advent are coming soon. In the knitting community on social media, it is time for many Christmas knitalongs and mystery knits. I had no intention of joining any of them. But suddenly I was involved in two knitalongs, and had signed up for two more which will start later. Then I wanted to sew myself some Christmas/winter project bags. I looked in my fabric shelf and found treasures I had forgotten. About 10 years ago I bought some fabrics from the US online on sale. At that time it didn't cost too much in postage, and it actually paid off compared to Norwegian fabric prices. These fabrics were perfect for project bags. They are different on the front and back, so here are pictures of them on both sides.












Det første jeg ble med på var  FørjulsSnadder samstrikk på  Kule Julesokker. Det er en mysterie samstrikk fra BeasStrikkedesign som går i november. De har fått plass i denne strikkeposen og er klar for neste del av oppskriften. 


The first I joined was FørjulsSnadder knitalong on Kule Julesokker. It is a mystery knit from BeasStrikkedesign that runs in November. They have found their place in this knitting bag and are ready for the next part of the pattern.







Så ble jeg med på Abbaknit Designs julesamstrikk. Der kan en strikke så mange en vil av hennes småstrikk mønstre. Noen av mønstrene hennes var strikket med Drops Air. Jeg hadde noen nøster Drops Air liggende som jeg gjerne skulle brukt opp, så da passet det bra å bli med der. Jeg har strikket to Airy fletteluer og en Airy flettehals . Jeg har enda et nøste, så kanskje det blir mer. 

Then I joined Abbaknit Design's Christmas knitalong. There you can knit as many of her accesoare  patterns as you want to. Some of her patterns were knitted with Drops Air. I had a few skeins of Drops Air in my stash  that I would like to use , so it was a good idea to join in there. I have knitted two Airy braided hats and an Airy braided neck. I have one more skein, so maybe there will be more. 




Den første votte mysterie samstrikken jeg meldte meg på var Vinterflora votter av Vivian Aas. Det begynner 19. november. Garnet ligger klart  med en av de nye prosjektposene. 

The first mitten mystery knitalong I signed up for was Vinterflora mittens by Vivian Aas. It begins on November 19. The yarn is ready with one of the new project bags.



Den andre vottesamstrikken er fra Torirot design og heter  Julevotten 2023. Den begynner 1. desember. 

The second mystery mitten knitalong is from Torirot design and is called Julevotten 2023. It starts on 1 December.





9 kommentarer:

  1. Wow, you really have your work cut out for you! Your project bags are darling and I just LOVE those mittens!

    SvarSlett
  2. I must knit some fun mittens for my 2 year old granddaughter. Her mummy got her a pair last week and she is fascinated by the idea of keeping her fingers warm inside them!

    SvarSlett
  3. Du sydde flotte vesker Marit og strikket nydelig. Posene er veldig gøy med de morsomme mønstrene.
    Fint strikkemønster fra Abbaknit, jeg liker flettet :-))
    Jeg ønsker deg mye moro med strikkemysterier... "Vinterfloravotter" starter på søndag og så Torirot i begynnelsen av desember.
    På Torirot - strikker sammen - jeg strikket "The Secret Garden" og "Soria Moria". Dette er veldig gøy :-)))
    Jeg ser frem til å se arbeidet ditt.
    Jeg sender deg mange glad hilsener. Viola

    SvarSlett
  4. So many lovely projects for winter knitting. I like the bags you've made and the mittens too.
    Mystery knitalongs sound like a lot of fun 💙💙
    Granny Marigold

    SvarSlett
  5. The mittens pattern and colours are very nice and the bags are cute. You have now many projects !

    SvarSlett
  6. Wow, saa flink du er

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Du står som anonym, vil gjerne vite navnet ditt :)

      Slett
  7. I admire your organization for projects! Yarn organizing has not been my best trait. Now fabric, that's another thing :) I guess it's all in priorities. lol

    SvarSlett
  8. Hei Marit. Ser du har vintervær der du er også. Her melder det også mildvær til helga så det kan bli ei supeglatt jul hi hi. Veldig fine juleposer du har sydd, så artig å finne stoffer en har glømt, Hender jeg også får en overraskelse når jeg åpner boksene mine. I kveld baker jeg julebrød med masse rosiner, nydelig med brunost. Må nevne julesokkene også, veldig flotte. Ha en fin førjulstid, stor klæm fra Helgeland.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.