mandag 7. mars 2022

WILD SHEEP / VILL SAU

 


I dag fikk jeg en skikkelig garnskatt i postkassa. Jeg har kjøpt villsaugarn av Brit Strikkenerd. De driver Nerklubben gård med rasen villsauer. Ofte blir ikke denne ulla benytta, men hun sender ulla til Selbu Spinneri og får tilbake nydelig eksklusivt garn. Fargene er naturlige fra sauene. Jeg kjøpte Balder som er brunt, og Grårygg som er grått. Jeg tror det fremdeles er mer garn igjen i butikken hennes hvis noen skulle la seg friste. Klikk herToday I received a real yarn treasure in the mailbox. I bought wild sheep wool yarn from Brit Strikkenerd. They run Nerklubben farm with the breed called "wild sheep", it is also called Old Norwegian sheep. Often this wool is not used, but she sends wool to Selbu Spinneri and gets back beautiful exclusive yarn. The colors are natural from the sheep. I bought Balder which is brown, and Grårygg which is gray. Here is a link to her shop 


Jeg har kommet i gang med å sy litt igjen etter flyttinga. Det første syprosjektet var en veske som jeg ikke ble helt fornøyd med. Synes den ble litt "tung" nederst. Etter hvert oppdaget jeg at det var feil mål på lommeklaffene. Slik de er dominerer de for mye.  Jeg valgte også å sy tre små lommer isteden for to. Veska er etter mønster fra AnnAka - Mathildes sommerveske. Jeg har sydd veldig mange av dem, det er mitt favorittmønster. Men likevel klarte jeg altså nå å sy litt feil. I have started sewing a little again after the move. The first sewing project was a bag that I was not completely happy with. I think it is a little "heavy" at the bottom.  I discovered that I had used  wrong measurements on the pocket flaps. As they are, they dominate too much. I also chose to sew three small pockets instead of two. The bag is  a pattern from AnnAka - Mathilde's summer bag. I have sewn a lot of them, it is my favorite pattern. But still I managed to sew a little wrong.


Jeg har også sydd en strikkeprosjekt veske. Hvordan den lages har jeg funnet på YouTube. Videoen er laget av EasyToSew. Den har snøring med drasnor øverst. Jeg synes dette fyrtårn stoffet jeg hadde liggende var så fint. Den skal være en liten gave til en som fortjener den :) I also sewed a knitting project bag. How it is made I have found on YouTube. The video is made by EasyToSew. It is closing with a drawstring at the top. I think this lighthouse fabric I had in my stash was so nice. It will be a  gift for someone who deserves it :)  

Til slutt et nytt bilde fra vårt vakre nærområde. Brua er en gang og sykkelbru som går over Glomma fra Hafslundsøy til Opsund, som er på bysida.   Det er en fin snarvei som gjør det mulig å gå eller sykle til byen. Det var så blikkstille på vannet så brua speilet seg så fint. Finally, a new picture from our beautiful local area. The bridge is a pedestrian and bicycle bridge that crosses the river Glomma from Hafslundsøy to Opsund, which is on the city side. It is a nice shortcut that makes it possible to walk or bike to the town. The river was so calm so it was like a mirror. 



 

5 kommentarer:

  1. The wild sheep yarn that you chose is lovely as are the other colours that I saw when I visited that site. Interesting breed of sheep.
    The bag you sewed and made a small mistake is still very pretty and anyone would be proud to own it. Sturdy bags are so handy when shopping.

    SvarSlett
  2. The wool looks amazing, love the natural colours. I also loved the lighthouse fabric, it has made a beautiful bag.

    SvarSlett
  3. Så produktiv du er, og så mye fint du lager! Det er gøy å sy. Men jeg har sydd veldig lite i det siste, bare rette litt på klær osv. Jeg kjøpte nylig et nett i kraftig dongeristoff i et butikkutsalg for senter for arbeidslivsforberedelse (ALF). Alle nettene hadde lang hank. Jeg syns det er vondt å bære handlenett over skuldera, så jeg fikk dem til å forkorte hanken, så det kan brukes som bærepose. Mye mer praktisk for mine behov. Nettet har lommer både inni og utenpå, veldig praktisk. Jeg er så fornøyd! :)

    SvarSlett
  4. Å ja, jeg har allerede gjort en feil mens jeg syr og det er fint når du kan benytte enda :-))) Vesker er alltid bra.
    Jeg begynner med buksene i dag... dette blir spennende.
    I går ble skolekampanjen for Ukraina lansert... lastebilen kjører nå til den ukrainske grensen. Mange flyktninger er allerede her hos oss... det er hjelpestander fra de store hjelpeorganisasjoner på alle større togstasjoner. Selv er jeg i Røde Kors.
    Jeg ønsker deg masse glede med spasere turene dine.
    Klem.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.