lørdag 23. januar 2021

A PEACEFUL GARDEN

 


Blant mine inspirasjoner for det nye året var det et mønster på et  quilt/broderi veggbilde. Og nå er jeg i gang med det. Det er et mønster fra Hatched and Patched som heter Peaceful Garden. Det er mange år siden jeg kjøpte det. Det er et broderi i midten og 16 små broderier som skal være rundt. Jeg har brodert hovedmotivet, og 4 av de små. Det er veldig artig å brodere igjen. For omtrent 10 år siden var jeg veldig ivrig til å brodere slike små "stitcheries". Jeg gleder meg til å finne stoffer til å sy rundt bildene. Mine broderier har ikke perfekte sting, noen syr så jevnt og fint at en kunne tro det var sydd med maskin. Men jeg tenker at denne type motiver er litt  uhøytidelige og derfor gjør det ikke noe om stingene er litt ujevne, de har personlighet 😄

Among my inspirations for the new year was a pattern on a quilt/stitchery  wall hanging. Now I have getting started. It is a pattern from Hatched and Patched called Peaceful Garden. It's been many years since I bought it. There is an embroidery in the middle and 16 small embroideries that should be around. I have embroidered the main motif, and 4 of the small ones. It is very fun to embroider again. About  10  years ago, I liked very much to embroider stitcheries.  I look forward to finding fabrics to sew around the stitcheries. My embroideries do not have perfect stitches, some sew so evenly and nicely that you would think it was sewn by machine. But I think this type of motifs is often a bit unpretentious and therefore it does not matter if the stitches are a bit uneven, they have personality 😄



Et strikketøy må jeg jo også ha på pinnene. Jeg strikker på sokkene Polly Jean. Jeg strikker med Drops Nord i en lys gråblå farge.  I must also have a knitting  on the needles. I knit Polly Jean socks. I knit with Drops Nord in a light gray-blue color. 




Da jeg skrev mitt forrige innlegg hadde vi snø og kulde. Nå har det vært en uke med mildvær og regn. All snøen er borte. I dag var det flott sol, lenge siden sist. Så da dro vi til vår favorittplass i skogkanten på Vister. De høstsådde åkrene er så grønne og fine så det ser nesten ut som det er vår! Og tenk, så var vi så heldige å se to vakre rådyr. De stoppet opp og tittet på oss og lurte nok på hva for slags raringer som satt der :) When I wrote my previous post, we had snow and cold. Now it has been a week of mild weather and rain. All the snow is gone. Today was a great sunny day, long time since last. So  we went to our favorite place at the forest edge on Vister. The autumn-sown fields are so green and beautiful that it almost looks like it is spring! And  we were so lucky to see two beautiful roe deer. They stopped and looked at us and wondered what kind of creatures were sitting there :)



9 kommentarer:

  1. It really does look like Spring!!
    I like the wall hanging that you embroidered. Wonderful are the days spent in the peace and serenity of the garden. That's exactly how I feel and what I'm looking forward to.

    SvarSlett
  2. Hand embroidered items are so much nicer than machine-made ones. They have more character and 'life' to them. A bit like baking - I want mine to look homemade not like the commercial stuff in the supermarket. There is something special about hand/home made things :)

    SvarSlett
  3. Så koselige stitcheries! De ser veldig fine ut! Likte det du skreiv med at broderiene har personlighet, for jevne og perfekte sting kjenner jeg ikke til på mine broderier. Jeg sier det er godt nok. Fint strikk du holder på med også. Nydelig bilde og alltid kjekt når en kan se rådyr utenfor. Det er fint og lyst når snøen blir liggende og temperaturene holder seg under null. Her hadde vi også litt snø, men klimaet her sørvest er at når snøen kommer så regner og sludder det om dagen, og fryser på igjen om natten. Vi har hatt hålkeføre i nesten to uker. Har gått med brodder bare jeg skulle gå to minutter til butikken. Nå lengter jeg til våren.

    SvarSlett
  4. Love the embroidery work but I am so impressed with the socks, a skill I have yet to master. You are surrounded by beauty, what lovely views.

    SvarSlett
  5. Hallo! vakre stoffene dine og de dyrebare tingene du gjør. Jeg har sett dem lenge. Vi snakket en gang, og du fortalte meg at sønnen din har (eller hadde, vet du aldri), en chilensk kjæreste. Vel, nå forteller jeg deg at datteren min er i Oslo, fordi hun møtte en viking for 2 år siden, og nå har hun vært der siden november. På grunn av visumproblemer kommer han i februar, men med den hensikt å returnere. Og de behandler forpliktelsesvisumet, med ideen om å gå og gifte seg der og få opphold. Men jeg forsikrer deg om at det ikke er på grunn av boligen de vil gifte seg, de er forelsket, de er et vakkert par. Livet har mange vendinger.
    En klem, ta vare på deg selv mye
    Er du fra Oslo? Hilsen fra Valdivia, Chile

    SvarSlett
    Svar
    1. Hello! Yes, you are right, my son had a girlfriend from Chile. But they broke up. Nice that your daughter have met a Norwegian! I wish them all well! With the pandemic going on there is a lot of trouble with travelling so I hope it doesn't give them too much problems. I am not from Oslo, I live in a town an hour south of Oslo.Take care, hugs from Marit Johanne

      Slett
  6. Så forskjellig dette landet vårt er! Her er det mye snø, og temperaturen ligger rundt 20 minus som normalt er i januar. Gleder oss over det som er normalt i denne corona-tida. Fine broderier og sokker! Det er lenge siden jeg broderte nå, og sofaputene begynner å bli tynnslitte.

    Riktig god helg fra Ingunn

    SvarSlett
  7. Det blir veldig hyggelig Marit. Det store broderiet er så fantastisk ... det er veldig gøy å prøve forskjellige ting ... Jeg er ved symaskinen :-)
    Som eldre barn broderte jeg ofte med moren min ... vi broderte duker med blomster, jul mønstre eller Mønster for påske. Jeg er glad for å se din broderi.
    Mange hilsener til deg. Viola

    SvarSlett
  8. I truly enjoy your posts. I haven't embroidered for years, but remember my mother making so many beautiful things. We had kitchen towels embroidered for every day of the week. I feel so very fortunate to have some of my mother's embroidery. I keep telling you I'll get to making socks, but haven't been able to get past custom orders for other things. I'm in the middle of an afghan blanket right now that I hope to finish this weekend. Love and hugs from the South Coast of Ohio. :)

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.