mandag 23. august 2010

Nydelig garngave, votter, pulsvarmere / Beautiful yarn, mittens, fingerless mittens

Jeg sydde en veske til Bitta på bloggen Meisebo og se hva jeg fikk i posten fra henne  - nydelig Wollmeisegarn i safran farge, passer jo akkurat inn i mine nostalgifarger i forrige innlegg :) Tusen takk Bitta! Alle som følger bloggen hennes vet at hun er en stor fan av Wollmeise, så ta en titt hos henne på alt det fine hun strikker. Jeg tror jeg kommer til å strikke et nytt sjal av garnet jeg fikk, (ja, jeg er visst blitt bitt av sjalbasillen!) Men først må det ligge til "modning" en stund til jeg finner akkurat det rette mønsteret og mens jeg fullfører en del andre påbegynte og påtenkte prosjekter. Wollmeise er et nydelig og populært garn, og man må sitte klar når det legges ut nye forsyninger i nettbutikken skal en få kjøpt noe av det. Det har ikke jeg tålmodighet til så da var jeg veldig heldig som fikk et hespe!
I made a bag for Bitta on the blog Meisebo and see what I got in the mail from her yesterday - lovely Wollmeisegarn in saffron color, fits right into my nostalgia colors in my previous post :) Thank you Bitta! All who follow her blog knows that she is a big fan of Wollmeise, so visit her blog and take a look at  all the nice things she knits. I think I'm going to knit a new shawl from the yarn I got (yes, I am certainly been bitten by the shawls bug!) But first it must wait  for a while to I find the right pattern, and to I finish a few others started and planned projects. Wollmeise is a beautiful and popular yarn, and you have to sit ready when  new supplies are added for sale  in the web-shop to get a chance to buy any of it. I don't have that  patience so I was very lucky to get a skein! 


Nå er jeg endelig ferdig med Selbuvottene som jeg begynte på før sommeren. De har vært sånn strikke på innimellom arbeid, så det har tatt sin tid. Mønsteret er fra Terri Sheas bok Selbuvotten. De er strikket av Nagano på pinner nr. 3.
Now I have finally finished the Selbumittens which I started before the summer. They have been a "knit in between" work, so it has taken some time. The pattern is from Terri Shea's book Selbumittens. They are knitted from Nagano on needles  3.

I alongen Strikkeverdenens  ABC  2010 på Projo  ligger jeg litt på etterskudd med bokstavene. I juli var  månedens bokstaver  M og N. Her er et lite bidrag på M - Miniatyrsokker. Strikket av restegarn.
At "The Knitting World's ABC Along 2010" on Projo I am a little behind with the letters. In July, the month's letters were M and N. Here is a small project of M - Miniature socks.

På bokstaven N valgte jeg  Nalu mittens. De er designet av Leila Raabe, og oppskriften er oversatt til norsk av Tesha på bloggen Mellom maskene. Jeg strikka dem av et nøste Peer Gynt garn fra lageret. Jeg skulle være flink å bruke opp garn fra lageret, men så ble det selvfølgelig akkurat litt for lite garn. Og garnet var så gammelt at fargen var gått ut av produksjon. Så da måtte jeg kjøpe et nytt nøste med en farge som matchet, og strikke den siste kanten med det. Og da ble det et nøste litt mørkere lilla Gjestal Supewash Sport i lageret isteden :)

For the letter N I chose Nalu mittens. They are designed by Leila Raabe, and the pattern has been translated into Norwegian by Tesha on the blog Mellom maskene  I knitted them with an old ball of Peer Gynt yarn. Of course I got just too little yarn, and the color is not produced anymore. So I had to buy another color to fit to make the endings.

7 kommentarer:

  1. Så kjekt at du likte garnet, og jeg er sikker på at det blir et nydelig sjal av det:-)
    Flink du er å følge ABC-alongen, nydelige pulsvanter du har strikket. Typis at det blir litt for lite garn når en skal være flink å bruke restegarn...
    Miniatyrsokkene var gøye, skulle hatt et par sånne på nøkkelringen min:-)
    Ønsker deg ei god natt, og sov godt!
    Klem fra meg!

    SvarSlett
  2. Så heldig du var som fikk det fine garnet! Og at det var i en farge du likte!
    Nydelige de miniatyrsokkene, der fikk du heldigvis nok garn!
    Ha en fin dag! -Margit-

    SvarSlett
  3. Gu så mye fint du alltid lager :o)
    Du er en superstrikker!
    Klem, Anne:)

    SvarSlett
  4. Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min i dag, det varmer! Jeg har stor glede av strikking og håndarbeid for tiden heldigvis, tror nesten det er det som redder meg! :) Gratulerer med Wollmeise, det er fort gjort å bli hektet! Så mye fint du har lagd i det siste også! Ha en fin dag! :)

    SvarSlett
  5. Nydelig farge på garnet du fikk. Jeg har aldri kommet i nærkontakt med garnet:)
    Flotte ting til abc alongen. Jeg ligger også en del etter der, men tar det litt smått om senn.
    Takker for besøk i min nye blogg også.

    SvarSlett
  6. Garnet var rålekkert!
    Nalu'ene blei i grunnen stilige med den kontrast-kanten. Takk for at du linka til meg!

    SvarSlett
  7. What very pretty items. I love seeing your work.

    Hugs,
    Lois

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.