torsdag 27. august 2009

Augustlua og strikketøy / August hat and knitting




Dette er augustlua i "You  can leave your hat on" alongen på Hobbyboden. Mønsteret heter  Lace leaf hat. og er laget av Laura Todd. Jeg strikket den i Kitten Mohair på pinne 4. 

This is the August hat in the "You can leave your hat on" along at Hobbyboden. The pattern is made by Laura Todd and is called Lace leaf hat. I knitted with Kitten mohair on needles 4.

Jeg holder også på med et langvarig strikkeprosjekt. Da jeg var på strikkepicknick i Fredrikstad i sommer var det så mange som satt og strikket på plagg med Muscat bomullsgarn. Det var nemlig på sommertilbud fra Drops garn med 40% avslag. Så jeg ble inspirert og dro og fikk kjøpt meg masse garn siste uka tilbudet varte. Jeg har kjøpt garn til to jakker jeg skal strikke, og en jeg skal hekle. Når jeg da driver jeg med alt mulig annet småtteri innimellom, så blir dette langtidsprosjekter. Jeg begynner å nærme meg toppen på bakstykket nå. Den tiden da jeg gjorde ferdig en ting av gangen er forbi, jeg har mistet kontrollen! :D  Det er jo så mye morsomt en skal prøve!! 

I am also knitting on a long-lasting knitting project. When I was at the knitting picknick in Fredrikstad this summer there was so many that were knitting on something with Muscat cotton yarn. This yarn was sold with 40% summer discount from Drops yarn. So I was inspired by the others and got bought a lot of yarn the last week with discount. I have bought yarn for two knitted jackets and one to crochet.  When I also am doing some of this and some of that, these will be long-lasting projects. I am soon at the top of the back on this jacket now. The time when I finished one project a time is gone, I have lost the control! :D  There are too much fun that I have to try!! 

Slik skal den bli:   This is how it will be:

Og dette er hvor langt jeg har kommet nå.

And this is how it is now.

 

4 kommentarer:

  1. Flott lue, og den jakken var bare nydelig. Lykke til
    Ønsker deg ei riktig god helg :)

    SvarSlett
  2. Hei.Virkelig nydelig lue riktig fint mønster.Den jakka får du sikkert til nydelig blåfarge.Ha en riktig fin helg.Bodil

    SvarSlett
  3. Kjempe fin lue:) Lykke til med strikkingen av drops model. Den er nydelig. takker for kommentaren på bloggen min. En stund siden jeg har vært inne på din også, men tiden strekker ikke alltid til..... masser av prosjekter står for tur:) Ha en fin helg:)

    SvarSlett
  4. Det var en nydelig lue! Jakken var også flott.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.