fredag 27. februar 2009

Enda en veske / One more bag


Jeg hadde mer stoff igjen fra hemmelig venn gaven. Da jeg sydde foret til Randiveska med en kant av det brune stoffet øverst og sort nederst, syntes jeg det var så fint sammen. Derfor fikk jeg ideen om å lage en veske med sort og brunt sammen, og da passet AnnAKas mønster Byveska fint. Tulipanene i motivbildet hadde jeg liggende, og det mørk oransje stoffet passet bra til ramme rundt. Dette er den tredje veska jeg syr etter dette mønsteret. Jeg syns det er et veldig fint mønster. Jeg har også kjøpt  AnnAKas mønster til  "Mathildes sommerveske" og har planer om å sy den i brune stoffer. Men nå må jeg ta en veskepause ! Nå er det fredagskvelden med TV og strikketøy!

I had more fabrics from the secret swap friend gift. When I made the lining for the Randi bag with a strip of the brown fabric and black fabric, I thought they looked so nice together. So I got the idea to make a bag with black and brown fabrics, and AnnAKas pattern "Byveska" would be great for it. I thought the tulips would be nice for the square and the dark orange was nice as the frame around. This is the third bag I make from this pattern. I like it very much. I have also bought AnnAKas pattern "Mathildes sommerveske" and have plans to sew it with brown fabrics. But now I must have a break from bags! Tonight it is Friday night with TV and knitting!

12 kommentarer:

  1. wow, i like this modern-looking bag! you're right, brown and black are great together, oh it sounds strange to me reading that you are watching tv and knitting. For once I know exactly what you're doing right now and it seems I'm there too! :)
    hugs to norway
    chiara

    SvarSlett
  2. Å, jø & jø!
    For ei lekker veske - farger, dekor - alt!!!
    God helg til deg!

    SvarSlett
  3. Du er kjempeflink å sy sånne vesker:-) Blir helt misunnelig jeg..
    Og sånne fine farger, sannelig fikk du mye ut av det stoffet:-)
    Ha ei flott helg!

    SvarSlett
  4. Så herlig med tulipan- veske da! Kjempefin!

    SvarSlett
  5. I love the tulips on your bag. Such a nice way to invite Spring! Have a lovely week.
    Liefs, Simone

    SvarSlett
  6. Den ble kjempeflott!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  8. Tusen takk for hyggelig kommentar på siden til mandagsklubben!
    Og kommentaren sender vi tilbake til deg, for her var det jammen mye fint!

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.