fredag 11. desember 2009

Lucia og lussekatter / Lucia and Lucia buns


Denne uka  passet det bra med Lucia og Lussekatter på bokstaven L. Lucia dagen er til søndag, 13. desember. Det er en fin tradisjon med Luciaopptog i barnehager og på skoler. De er jo rørende vakre disse små hvitkledde barna med lys og sang.
This week  it is St. Lucia day on Sunday December 13. so I will choose Lucia and Lucia buns on L.  It is a nice tradition with children in Lucia procession at  kindergartens and schools. It is touching with the children dressed in white and with candles and song.


Her er vår lille Lucia. Jeg kjøpte den som materialpakke hos Panduro på begynnelsen av 80 tallet.   På svensk TV sender de alltid Lucia program tidlig om morgenen med mye flott sang og Luciaopptog. Det er ofte fra et museum med fine omgivelser og veldig stemningsfullt. Da sitter jeg og koser meg med min Lucialysestake og frokost, og en Lussekatt.
Here is our little Lucia. I bought it as a kit from Panduro hobby early at the 80's. On Swedish TV they are sending  Lucia morning with Lucia procession and beautiful song. It is often sent from a museums area with nice surroundings. I love to watch it with my Lucia candlestick, breakfast and a Lucia bun.


14 kommentarer:

  1. Hei.Nydelig Lusia jente.Så godt som det er med Lusiakatter.Kjempe godt.Ønsker deg en riktig fin førjulshelg.Klem fra Bodil..

    SvarSlett
  2. Så flott Lucia da , savner den tiden . Nå kjøper vi noen Lusekatter bare, men jeg savner virklig alt det maset...F

    SvarSlett
  3. Så søt Lucia!
    Hm..kanskje jeg skulle bake lussekatter i år?

    SvarSlett
  4. Mens vi har Luciatog mange steder i Danmark efterhånden, så kender vi kun "Lussekatter" fra billeder. Men de skulle være lækre, hører jeg.

    SvarSlett
  5. Tittar in för att önska dej en skön och trevlig luciahelg. Du är så välkommen att titta på vårt luciatåg i teven. Vet inte varifrån det kommer än.
    Kramar till dej.
    Birgitta

    SvarSlett
  6. Så flink du er å bake - her i huset er det tregt for tiden. Har jammen helt glemt at det er Lucia på søndag, kanskje vi må bake lussekatter i morgen...
    Ha det koselig framover!

    SvarSlett
  7. Lys trenger vi i mørketiden! Det var en søt Lucia!God helg.

    SvarSlett
  8. Jeg skal bake lussekatter i morgen. Det er jo så godt.
    Ønsker deg en god kveld :)

    SvarSlett
  9. Lusekatter er godt og jeg fikk en god oppskrift i fjor fra skolen til minstemann. Tror jeg må bake den i år også!!!

    SvarSlett
  10. Ha en flott Lucia-dag, kos deg!

    SvarSlett
  11. have a nice Day Tomorow grüsse Chris

    SvarSlett
  12. Og i morgen er det så Lucia-dag. For engang skyld falder det på en søndag, så vores lucia i kirken holdes på dagen. Herlig skik!

    SvarSlett
  13. Nydelig innlegg. Flott Lucia.

    SvarSlett
  14. Her hjemme er det vel blitt mer og mer vanlig med Lucia.Det er nydelig når barnehagene går i
    Luciatog. Ha en flott uke!

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.