søndag 24. desember 2023

WHITE CHRISTMAS - HVIT JUL

GOD JUL! MERRY CHRISTMAS!


Vi hadde snø i begynnelsen av desember, men så regnet den bort. Men på torsdag kom det mye snø og det er blitt et skikkelig "julekort" landskap ute. We had snow at the beginning of December, but then it rained away. Then  on Thursday there was a lot of snow and it has become a real "Christmas card" landscape outside.




Klar for julefeiring. Ready for Christmas


Disse julekrybbefigurene lagde jeg med Das Pronto leire i 1980, det året vi flyttet til Sarpsborg. I made these nativity figures with Das Pronto clay in 1980, the year we moved to Sarpsborg.

Julepynt fra min barndom. Da jeg var liten syntes denne nissen lignet på bestefaren min, så jeg kalte den Bestefarsnissen.  Hunden er en nøtteknekker i jern. Christmas decorations from my childhood. When I was little, I thought this "nisse" looked like my grandfather, so I called him Grandfather Nisse. The dog is an iron nutcracker.


Vottene i mysteriestrikken ble ferdige til jul!
Julevotten 2023 av Tori Seierstad i Vottelauget.The mittens in the mystery knit were finished for Christmas!
Christmas Mittens 2023 by Tori Seierstad in Vottelauget.






Og Vinterflora av Vivian Aas. And Winter flora by Vivian Aas.



5 kommentarer:

  1. For en fryd, det er så deilig ute, kjære Marit.
    Viola ønsker deg en god jul til deg og dine kjære.
    Hanskene du strikket er vakre... du vet at jeg liker mønstrene veldig godt. Klem

    SvarSlett
  2. Merry Christmas to you Marit and to all your loved ones. Enjoy your White Christmas :) xx

    SvarSlett
  3. The clay nativity figures are a treasure. The mittens are so lovely!
    Wishing you and your dear ones a Happy and Blessed Christmas 🎄🎄🎄

    Granny M


    SvarSlett
  4. God Jul my friend! I just love that last pair of mittens. Your "Christmas Card" images are fantastic! It's too warm for snow here this year, but we'll surely make up for it in January and February. Hugs and love from Ohio!

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.