lørdag 5. november 2022

MISSIONFAIR AT STENBEKK / MISJONSMESSE PÅ STENBEKK

 


Ja, jeg vet det er tidlig å starte julebaksten nå..... Men dette var julebakst som skulle til Norsk Misjonsselskaps Misjonsmesse på Stenbekk misjonssenter. Yes, I know it's early to start the Christmas baking now..... But this was Christmas cookies  that was going to the Norwegian Mission Society's Mission Fair at Stenbekk mission centre.




Misjonsmessa ble arrangert i dag og var veldig vellykket. Det kom masse folk som kjøpte småkaker, håndarbeider og lodd. The Mission fair was  today and was very successful. Lots of people came to buy cookies, handicrafts and raffle tickets.



Det var ikke bare meg,  men mange som hadde bakt småkaker, vi hadde 200 bokser til salgs.  Salget starta klokka elleve og det meste var solgt unna i løpet av en time! It wasn't just me, but many people who had baked cookies, we had 200 boxes for sale. The sale started at eleven o'clock and most of it was sold within an hour!

Det var en fin dag med god stemning og folk hadde det hyggelig sammen. Og det ga et virkelig bra resultat for misjonsselskapet til deres arbeid! It was a nice day with a good atmosphere and people had a good time together. And it gave a really good result for the mission company to their work!

7 kommentarer:

  1. Very generous to bake wonderful cookies for the bake sale. They look delicious and I'm not surprised that the cookies all were sold quite quickly. So many women who work full-time do not have the time to do much baking and this is an easy way to have home made cookies (that they didn't have to make).

    SvarSlett
  2. I would love to go to a Fair like that, with yummy home baking and lots of crafts. What a great place to pick up some Christmas goodies :)

    SvarSlett
  3. Herligheten.
    Jeg ville definitivt ha kjøpt småkaker... og bakt dem også hvis det var involvert :-)))
    I går bakte jeg kanelsnurrer for andre gang, de er en hit i familien min akkurat nå. Vi pleier ikke å ha kanelsnurrer – men det endrer seg nå (ps. Jeg tilsetter kardemomme i massen – herlig).
    Mange hilsener fra Viola

    SvarSlett
  4. Der skulle jeg gjerne vært og kjøpt småkaker. Jeg kan ikke bake lenger fordi jeg er allergisk til melstøv! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding på bloggen min!

    SvarSlett
  5. Sandkaker er en favoritt og kan brukes til så mye. Så flinke dere har vært. Gleder meg å høre. Alltid kjekt at det kommer mye folk som handler og bidrar med midler til et godt formål! Og småkakene smaker alltid best i tida før jul! Jeg har nettopp smurt en porsjon lefsekling og lagt i fryseren. Og mer blir det til uka.

    Det er tåkete og vått om dagen, men ikke helt uvanlig i november da. Vi får lage oss gode dager likevel....

    Klem Ingunn

    SvarSlett
  6. Der skulle jeg gjerne vært og kjøpt julebakst! :)
    Stenbekk, er det utenfor Sarpsborg? Vi skal ha slektstreff for etterkommerne etter foreldrene våre et sted som heter Stenbekk siste helg i juni 2024, for å feire at Mor hadde blitt 100 år det året. Vi er over 40 etterkommere og trenger et sted å være der alle generasjoner, både vi godt voksne og de yngste barnebarna, kan trives og hvor vi kan bo og feire over hele helgen. Vi kommer fra flere forskjellige land og byer, og broren min kjenner til dette stedet, så da håper vi alle blir fornøyd med det! :) Det er ikke lett å finne disse stedene.

    SvarSlett
  7. It sure was a nice day! So many cookies
    I wish I could be there to buy some!

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.