søndag 14. november 2021

THE VERY HUNGRY CATERPILLAR / DEN LILLE LARVEN ALDRIMETT

 


I mitt forrige innlegg ga jeg en liten sniktitt på hva jeg holdt på med å strikke. Flere har prøvd å gjette. Og her er det ferdige resultatet - to par 'Den lille larven aldri mett' tubesokker!

In my previous post, I gave a little sneak peek at what I was knitting. Some have tried to guess. And here's the finished result - two pairs of  'The very hungry caterpillar 'tube socks!


Mønsteret er laget av Norah Pfingsten - Pattern made by Norah Pfingsten

Very hungry tube socks

Ingen tvil om "Den lille larven Aldrimett" var inspirasjonen til disse sokkene! Mine barn var veldig glad i denne boka da de var små, de er nå 44, 38 og 32 år. Boken er fremdeles i salg  så det må  være en klassiker! Den ble utgitt første gang på engelsk i 1969,  på norsk i 1973. No doubt that "The very hungry Caterpillar" was her inspiration for these socks! My children loved this book in their childhood, they are now 44, 38 and 32 years old.The book is still on sale so it must be a classic! It was first published in English in 1969, in Norwegian 1973.

 


Jeg har strikket et par i størrelse 1 til 3år til en liten gutt på 1 1/2 år. I have knitted one pair in size 1 to 3 years to a little boy at 1 1/2 years old.



Og et par til hans 3 år gamle storebror, i størrelse 3 til 5 år. And one pair to his 3 years old big brother in size 3 to 5 years. 


For å lettere  se forskjell på størrelsene har jeg brodert øynene litt forskjellig, en med hvitt og en med gult. Da blir det julegave med bok og larvesokker 🎁To make it easier to see the difference in sizes, I have embroidered the eyes a little differently, one with white and one with yellow. They will be a Christmas present with the book and caterpillar socks 🎁

6 kommentarer:

  1. Åh, så utrolig morsomme sokker. Så gøy det blir å se dem på når du gir dem bort. Husker godt boken om larven fra jeg var liten. Også veldig glad i den... Tiden går så fort. Ha en fortsatt god søndag❤️

    SvarSlett
  2. What a good idea to make the socks to go with the book as Christmas presents. The little boys are sure to love them. Good idea too to make the socks slightly different so they can tell them apart.

    SvarSlett
  3. What a clever and fun idea! Absolutely inspired!

    SvarSlett
  4. For en god ide! Artige sokker. Selv om jeg ikke er så glad i tubesokker, passer det jo perfekt til dette prosjektet! Jeg husker også boka fra skolen og fra ungene var små. Det er nok blitt en klassiker.

    Gode novemberdager-ønsker til deg fra meg!

    SvarSlett
  5. Very cute! I love them it is a good idea!

    SvarSlett
  6. What a fantastic idea, pairing the socks with the book :)

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.