lørdag 4. september 2021

WHAT WAS KNITTED THIS SUMMER / HVA BLE STRIKKET I SOMMER

 Og så var det tid for oppdatering på hva jeg har strikket i løpet av sommeren. Selv om det har vært mye å gjøre er det godt å ha strikking å slappe av med innimellom. I blogginnlegget mitt fra 3. juli viste jeg fram noe årgangsgarn som jeg hadde fått. Jeg hadde akkurat begynt på en Sorbet Cardigan av garnet, og her er den ferdig! Garnet er Jakobsdals Angorina LYX. Mønsteret er fra Mille Fryd Knitwear.  Bortsett fra den oransje valgte jeg de litt mørke fargene. Den mangler knapper enda.  Jeg har også nok garn i neongrønn og turkis til en jakke eller genser, kanskje det blir til et friskt sommerplagg :)

 And then it was time for an update on what I have knitted over the summer. Although there has been a lot to do, it is good to have knitting to relax with. In my blog post from July 3, I showed some vintage yarn that I had received. I had just started on a Sorbet Cardigan with  the yarn, and here it is! The yarn is Jakobsdals Angorina LYX. The pattern is from Mille Fryd Knitwear. Apart from the orange, I chose the slightly dark colors. It still lacks buttons. I also have enough yarn in neon green and turquoise for a jacket or sweater, maybe it will be a fresh summer garment :)


Gryteklutene Oh Deer med oppskrift fra Drops design. De er strikket i brunt og hvitt bomull restegarn. Det ble tykke og gode grytekluter The  Oh Deer potholders with a recipe from Drops design. They are knitted in brown and white cotton leftover yarn. It became thick and good potholders. 



Klutestrikking er greit og enkelt sommerstrikk. To kluter fra Bitta Mikkelborgs bok Bittas Strikkeplanlegger. To nøster til fra bomullsgarnlageret er brukt. Kattevask er strikket i Mandarin Petit. Knitting of dishcloths are nice and easy summer knitting. Two cloths from Bitta Mikkelborg's book "Bittas Knitting Planner". Two more skeins of the cotton yarn  have been used. Kattevask, "Cat wash", is knitted in Mandarin Petit. 

Og Høye Fjell og Dype daler i Tuva helårsgarn fra Trysilgarn. And Høye Fjell og Dype daler,  "High Mountains and Deep valleys", in Tuva  yarn from Trysilgarn. 




Nå er jeg i gang med sokkestrikk igjen. I fjor høst var jeg med på kjøp av månedens  overraskelsespakker med sokkegarn fra både Stulen Strikk og Kvitlammet. Det er nydelig håndfarget garn som ligger som garnskatter. Men nå vil jeg bruke garnet istedenfor å bare beundre det :) Dette garnet er fra Kvitlammet. Fargen har fått navnet Isbreens vandring. Sokkemønsteret jeg har brukt heter Winters Frost fra This Handmade life. Garnet er deilig og mykt, 75 % merinoull og 25 % polyamide. Så får vi se hva som blir gaver og hva jeg beholder selv 😊. Now I'm doing sock knitting again. Last autumn, I participated in buying monthly surprise packages with sock yarn from both Stulen Strikk and Kvitlammet. It is beautiful hand-dyed yarn that is kept like yarn treasures. But now I have decided to use the yarn instead of just admiring it :) This yarn is from Kvitlammet. The color has been named Isbreens Vandring, "The Glacier's moving". The sock pattern I have used is called Winters Frost from This Handmade life. The yarn is lovely and soft, 75% merino wool and 25% polyamide. Then we will see what will be gifts and what I keep myself 😊. 




6 kommentarer:

  1. I love seeing your beautiful projects! That sweater looks so comfortable. It's fun to figure out how to use different yarns, isn't it. The orange color is definitely a safety color, too, if you are out walking near a road. Oh, and your comfy socks. Every time I see the socks you knit I say I'm going to make socks again, but never get around to it with other projects in the queue. The yarn you used sounds so very soft, too.

    SvarSlett
  2. What a beautiful sweater you made and so perfect for Autumn weather. Our hot summer has moved into much more moderate Fall temperatures and I often wear a cardigan at least in the mornings. Afternoons are warmer.
    That pair of socks looks lovely and so comfortable. No store-bought socks for you!!

    SvarSlett
  3. Your cardigan looks so snuggly and warm, great for winter days. Love the potholders too :)

    SvarSlett
  4. Beautiful sweater and socks! I love the name of the yarn color. Poetic.

    SvarSlett
  5. Her falt jeg for gryteklutene først og fremst! Riktig fine, tykke og gode i bruk vil jeg tro. Tipper du får glede av jakken din også . Selv om høsten har vært varm og fin, er det godt med en jakke over skuldrene når kvelden kommer.

    Godt valg!

    Klem

    SvarSlett
  6. Du strikket mye igjen, kjære Marit. Jakken var flott.
    Og de små gryteholderne har vakre mønstre.
    De fine sokkene og den nye jakken din trengs snart ... i dag hentet jeg de første eplene og bakte kaken ... deilig. Høsten har begynt. Vi hadde mye regn om sommeren, så alt er frodig og grønt her hos oss.
    God helg til deg. Viola

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.