tirsdag 3. november 2020

 


På vår tur for noen dager siden fikk vi en siste hjertelige hilsen fra naturen! Utrolig hvordan naturen kan gi vakre gaver når man bare bruker øynene og ser.  På turen vår i dag var det fine hjertebladet borte og bare de nakne greinene sto igjen. Nå er det slutt på den fargerike delen av høsten, etter en høststorm er de fleste bladene blåst ned.  

On our trip a few days ago we received one last heartfelt greeting from nature! Amazing how nature can give lovely gifts when you just use your eyes and see. On our trip today, the  heart  leaf was gone and only the bare branches remained. Now the colorful part of autumn is over, after an autumn storm most of the leaves have been blown off the trees. 



I det siste har det blitt en del klutestrikking. Det er raskt og morsomt og jeg får brukt litt av bomullsgarnlageret. Det blir nok noen julegaver.   Lately I have knitted some dish cloths. They are quick and nice to knit and I use some of my stored cotton yarn.   I think they will be some Christmas presents. 


Den første er Tusenbein kluten av Bitta Mikkelborg. Jeg ble nok litt for ivrig til å følge med på noe på TV, for oppdaget at jeg hadde laget litt for mange bein i mønsteret et sted . Men det er ikke så viktig at en oppvaskklut er perfekt, jeg kaller det bare min signatur. 😄 Den er strikket i bomullsgarnet Mjuk Vårsøg. The first is the "Millipede" cloth by Bitta Mikkelborg. I was probably a little too eager to watch something on TV, because I discovered that I had made a little too many legs in the pattern somewhere. But  a dishcloth doesn't have to be perfect, I just call it my signature. 😄 It is knitted with the cotton yarn Mjuk vårsøg.





Jeg har oppdaget en for meg ny klutedesigner, ja hun designer veldig mye annet fint også, men akkurat nå var det klutene. Hun heter Anne Eliassen og mønstrene hennes finnes på Ravelry. Den første jeg strikket var Hugs and kisses. Der har jeg brukt Schachenmayr Catania. I have discovered a for me, new cloth designer, yes she designs a lot of other lovely things as well, but right now it was the cloths. Her name is Anne Eliassen and her patterns can be found on Ravelry. The first one I knitted was Hugs and kisses. There I have used Schachenmayr Catania. 


Den neste var Blåklokker. Et nydelig mønster. Det strikket jeg i Sandnes Mandarin Classic. Jeg strikket den litt kortere enn mønsteret. The next was Bluebells. A beautiful pattern. I knitted it a bit shorter than the pattern.  

4 kommentarer:

  1. Oh, I love the heart leaf. We have Red Bud trees in front of our home and the leaves are heart-shaped. So very sweet to have them there. Your dish cloths are lovely. Yes, they are wonderful gifts! When we visited family in Norway, both of my sisters-in-law gave me hand made dish cloths and I gave them same to them. There was no planning, it just happened that way. How lovely to think of them every time I use the dish cloths.

    SvarSlett
  2. Love those little gifts of nature. Your dish cloths look great, you are very talented.

    SvarSlett
  3. Your dishcloths are too pretty to use! The colours and pattern make them beautiful.

    SvarSlett
  4. Hilsen til deg, Marit. Du har strikket fine klutter med vakre mønstre.
    Jeg ønsker deg mange glede for forberedelsene til jul ... Jeg gjør også håndarbeid og sy. Det gjør mye moro. Ha det gøy ute også. Bildet med hjertet er fantastisk. Glede å se.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.