lørdag 14. mars 2020

SY OG STRIKK / SEW AND KNIT

Symaskinen min har vært veldig dårlig å sy med i det siste. Sømmene ble ujevne og plutselig satte den seg fast. Endelig fikk jeg rota meg til å levere den inn til service. Og nå er den som ny! Da fikk jeg tilbake sygleden:)  Først fikk jeg sydd ferdig en  veske sydd av et broderi til pute. Den fikk brunt stoff rundt og til bakstykke. Så satte jeg igang med prosjekt nummer to. Den er laget med  et nydelig lite broderi av en dompapp i twistsøm. Det ble sydd på blått stoff, med en rød stripe, og sort stoff nederst. Både det brune og det blå stoffet er nye stoffer, men fra loppemarked.
My sewing machine has worked very bad  lately. The seams became uneven and suddenly it stuck. Finally, I have had it for service. And now it's like new! Then I got back the motivation to sew :) First I got finished a bag sewn from a pillow embroidery. I used brown fabric around and to the back. Then I started on project number two. It is made with a lovely little embroidery of a bullfinch, in Twist stitches.  It is sewn on blue fabric, with a red stripe, and black fabric at the bottom. Both the brown and blue fabrics are new fabrics, but from a flea market.

Og ingen måned uten et par sokker! And no month without a pair of socks!😀

MARGARITAVILLE

Sokker nr 7/2020
Design: Adrienne Fong
Garn : Regia Tweed farge 7495, 73g
Pinner: 2,5mm
Marsutfordring i Sock Knitters Anonymous: 
Manipulerende selvstripende garn/ Manipulating Self-Striping Yarn


VÅR! SPRING!


6 kommentarer:

  1. What lovely bags you've made!! I can't sew but have nevertheless a number of pretty cloth bags that I've found at thrift stores. Now with plastic bags fast disappearing I use my bags more than ever. The crocus are a cheerful Spring sight. Mine are ready to open first sunny day we get.

    SvarSlett
  2. Beautiful bags and your socks always look so comfy. Crocus are blooming here, too. :)

    SvarSlett
  3. Those bags are gorgeous. You must be happy to have your sewing machine working properly again.

    SvarSlett
  4. Så fint at du bruker gamle broderier på vesker! Har sånn sansen for gjenbruk. Lekre sokker nok en gang! Lenge til krokusen blomstrer her. Snøen ligger inntil husveggene som den skal i midten av mars. Fineste tida for skiturer her nå.....

    Fortsatt god søndag!

    SvarSlett
  5. Dine sokker er drømmen, Marit.
    Fantastiske vesker du sydd, nydelig med gamle broderier. Jeg har i gang symaskin min også nå. Å sy er så gøy.
    Hilsener fra Viola
    God søndag - mannen min og jeg vi ser Neflix "Picard" i kveld :-))

    SvarSlett
  6. Flotte vesker og fint å få brukt de gamle ting! :-) Herlig å ha symaskin som virker, min er dårlig for tiden og synet mitt blir også dårligere, tar litt tid å få træ i nåla.... Flotte sokker også, det er noe jeg må få strikket snart... Happy Knitting!

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.