søndag 16. februar 2020

OPPDATERING SOKKER OG VOTTER/ UPDATE SOCKS AND MITTENS

WOODLAND WALK
Sokker nr 4/ 2020
Design: This handmade life
Garn: Artist's Palette Yarn Smoothie Sock, 65g
Farge: Green man
Pinner 2,5mm
Februarsokk i Cias bod
Februarutfordring i Socks from Stash
Det går visst dårlig med mitt "nyttårsforsett" om å ikke strikke så mange sokker 😄. Nå er to nye par ferdige. I februar er sokkemønsteret i Cias bod Woodland walk. Jeg synes det er et veldig fint mønster, med blader som slynger seg nedover sokken.  Garnvalget denne gangen ble et fint grønt håndfarget garn jeg hadde liggende som jeg vant i Sock Knitters Anonymous i juni 2018. Garnet er  Artist's Palette Yarn Smoothie Sock, og fargen het Green man. Jeg synes det minner meg om  gress i en vårgrønn skog og derfor passet bra til dette mønsteret. Håndfarget garn er skatter som ofte blir liggende fordi de er så fine, men nå skal jeg prøve å bli flink til å bruke av dem  :)  Jeg synes det er morsomt å kombinere utfordringene i flere strikkegrupper. Fin måte å trene hjernen litt på ;)  Denne gangen passet det sammen med gruppen Socks from Stash, hvor utfordringen var å bruke et souvenirgarn, eller et garn en hadde fått eller vunnet.
My "New Year's Resolution"  about not knitting so many socks is not going well 😄. Now two new pairs are done. In February, the sock pattern in Cia's Bod is Woodland Walk. I think it's a very nice pattern, with leaves that wind down the sock. The yarn selection this time became a nice green hand dyed yarn  that I won in Sock Knitters Anonymous in June 2018. The yarn is Artist's Palette Yarn Smoothie Sock, and the color is called Green Man. I think it reminds me of grass in a spring green forest and therefore suited this pattern well. Hand dyed yarns are treasures that are often not used because they are so beautiful, but now I will try to use some of them :) I think it is fun to combine the challenges in several knitting groups. Great way to give my brain some exercise ;) This time it fit in with the Socks from Stash group, where the challenge was to use a souvenir yarn, or a yarn one had got as a gift or won. 




CAMP MORAN SOCKS
Sokker nr 5/2020
Design: Michel Weaver
Garn : Viking Sportsragg 80g farge marineblå 526,
25g rester av grønn 533, rester av hvit 500.
Pinner: 3,5mm
Februar sokk i Brit Strikkenerds Tykke sokker samstrikk

Brit Strikkenerd har en samstrikk med tykke sokker. Hun har lovet mannen 12 par tykke sokker i år! Februarmønsteret hun hadde valgt var Camp Moran Socks. Mønsterborden er fin til å få brukt noen rester. Jeg har en god del Viking sportsragg i lageret mitt, så denne samstrikken er fin til å få brukt noe av det. Det grønne garnet var en rest som jeg fikk akkurat brukt opp. Det hvite har jeg litt mer igjen av og det blå var fra to ubrukte nøster lagergarn. Så det er også litt mer blått igjen. Brit Strikkenerd has a knit-along with thick socks. She has promised her husband 12 pairs of thick socks this year! The February pattern she had chosen was Camp Moran Socks. The pattern  is nice to use some scraps. I have some Viking Sportsragg  in my storage, so this knit-along is great for using some of it. The green yarn was a scrap that I got used all of. The white I have some more left of and the blue was from two unused skeins of stash yarn. So there is also a bit more blue left.



TAIGAVOTTER
Votter nr 3/2020
Design: Strikkebea
Garn: Rester Cortina og Classic fra Gjestal, Spar sport fra SparKjøp
Pinner 4,5mm
Februarvotter i Brit Strikkenerds Vottesamstrikk

Brit Strikkenerd har også en samstrikk med votter. Der er det en designer hver måned som en kan velge mønster fra. Februar designer var Strikkebea. Jeg valgte et mønster med tykt tovegarn denne gangen også. Det ble tre forskjellige rester, så jeg var litt bekymret for om de tovet likt, men det ble bra :) Jeg tovet dem i vaskemaskin på 40 grader i 20 minutter. Jeg synes det er så vakkert mønster. Det har jeg lyst til å strikke flere ganger.
Brit Strikkenerd also has a  mittens knit-along. There is a designer every month from which to choose a pattern. February designer was Strikkebea. I chose a pattern with thick  yarn this time as well. I used three different scraps, so I was a little worried if they would felt the same, but it went well!
I felt them in the washing machine at 40 degrees C for 20 minutes. I think it's such a beautiful pattern. I would like to knit it more times.


5 kommentarer:

  1. You might have to give up your New Year's resolution! I think your socks are lovely, and I'm sure there must be family and/or friends who would simply love to own a pair of them.

    SvarSlett
  2. I agree with Margaret that the socks are so pretty and so useful that you may have to give up your resolution. Knitting is such a great talent to have!!!
    I found it strange that your cat would eat the flowers off your Primroses but cats are strange so who can predict what they'll do next?

    SvarSlett
  3. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Jeg blir så glad når noen skriver noen ord. Ser du strikker sokker du også og dine er nok mer avansert enn mine he he, nydelige votter også. Det er herlig med småstrikk, nå har jeg begynt på babyvotter( fra siste Hjemmet) Ha en flott dag.

    SvarSlett
  4. Kjempefine sokker nok en gang! De blir jo lekre de med tynt garn og ditto pinner da! Jeg er nok mer på pinner 3,5. Vottene er også fine. Tova votter er mine absolutte favoritter i kaldt vær.
    Nå er det meldt dårlig vær med mye vind og nedbør her, men foreløpig skinner sola.

    Riktig fin mandag ønskes av Ingunn

    SvarSlett
  5. Deilige sokker. Og de grønne "Green men" med nydlig mønster og pinne 2,5 - fantastisk.
    Tove er alltid god i kalde vinter... jipp vi har snø nå endelig og jeg bruker mine votter.
    God kveld og fin søndag. Snøfnugg hilsener fra Viola

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.