torsdag 3. juli 2008

Ferie og strikking / vacation and knitting




Selvsagt ble det tid til strikking også på ferieturen. Her er resultatet,

en gul oppvaskklut fra KnitsbyRachel, strikket av Europris garn Tuva, en oppvaskklut og en gryteklut i Mandarin Petit etter gammel teknikk. De to siste var med garnet jeg fikk av Lise som var hemmelig venn i juni. Jeg skal strikke en gryteklut til, men akkurat nå er det så mye jeg skal prøve meg på! I oppskriften skulle det hekles musetakker rundt grytekluten, men jeg syns det ble penest med bare fastmasker.

Og et par av Nicole Hindes  Nine to five sokker strikket i Viking Frøya garn. De ble så myke og fine, kommer til å strikke mer av det garnet. Sokkene ble fullført hjemme.

Of course there was time for knitting too on our vacation. Here is the result, one yellow dish cloth from KnitsbyRachel, knitted with Tuva cotton, one dish cloth and one potholder in Mandarin Petit. The last two were from the yarn I got from Lise, my secret friend in June. I will knit one more potholder later, just now there is so much I want to try!

And I knitted a pair of Nicole Hindes Nine to five socks  with Viking Frøya yarn. They got so soft and nice, I will knitt more with that yarn. The socks were finished at home.

3 kommentarer:

  1. Takker for hilsningen i gjesteboken min. Fin blog du har og jeg har fått lagt den i bokmerker. Oppdatere hejmmesiden min imorgen med en masse nytt. Jeg har strikke nine to five sokker jeg også:)

    SvarSlett
  2. Tak for hilsen i min blog, ser ud som en hyggelig ferie med gode oplevelser og tid til lidt strikning.

    SvarSlett
  3. grazie per essere passata dal mio blog e per i complimenti a Country Dreams!! sei stata in vacanza in un posto magnifico!
    un bacio
    Silva

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.