lørdag 10. mai 2014

Bringebærvotter / Raspberry mittens

 
For to år siden var det en samstrikk på Projogruppen  på Facebook av disse vottene. Marianne Steinnes har laget mønsteret, og vottene bytter litt navn etter fargene. Jeg strikket et par den gangen i de samme fargene som jeg har strikket to par nå, og da kalte jeg dem Bjørnebærvotter. De er strikket i Vestlandsgarn på pinner 3,5. Two years ago there was a knit-along  at Projo on Facebook, of  these mittens. Marianne Steinnes have made ​​the pattern and the mittens change  name from  the colors. I knitted a pair that time in the same colors as I have knitted two pairs now, and then I called them Blackberries Mittens. They are knitted in Vestlandsgarn on needles 3.5.



En oppvaskklut til har sett dagens lys. White Birch fra Bittamis design. Den er strikket i Tuva fra Europris. Snart starter hun opp en ny klutestrikk along på Facebook, så da blir det nok enda noen flere kluter :)
A new dishcloth too. White Birch from Bittamis design. It is knitted in Tuva from Europris. Soon she starts up a new cloth knitalong on Facebook, so there will probably be more cloths.






Plommetreet blomstrer så vakkert.
 Beautiful blossom at the plum tree. 












Iris synes liljebladene er fine å gjemme seg i. "Du ser meg vel ikke nå?"
Iris think lily leaves are great to hide in. "You don't see me, do you ?"

9 kommentarer:

  1. Iris var et fint navn på en søt pus! Trodde først det var blomsten iris som hadde gjemt seg der...he he..
    Vottene var fine de, nesten så en kan kalle de for sommervotter.
    Sannelig strikker du mye.
    Jeg er også der, har strikket flere par sokker som jeg har gitt i gave til venninner. Holder nu på med et par til en kusine som blir 69 i neste uke. Vi har hatt nydelig vær i dag, men jeg har vært inne med sår hals og dårlig form. Tusen takk for din fine hilsen!
    Klem, og fin helg til deg og dine!
    -Margit-

    SvarSlett
  2. Nydelige votter.
    Samme hva de heter.
    Herlig med vår og blomstring
    Bare å kose seg, om en er
    katt eller menneske.
    Ønsker deg en velsignet god dag :)

    SvarSlett
  3. Dette er de fineste vottene jeg har sett på lenge! Tenker de er gode og varme også i det garnet.
    Så fint det blomstrer! Dårlig med denslags her, men til uka skal jeg en tur til Hardanger....

    Fortsatt god søndag fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Fantastisk flotte votter!

    SvarSlett
  5. Så søt katt med søtt navn, var så vidt jeg så henne :)
    De vottene strikka jeg også, og jeg har tenkt å strikke ett par til, de står på lista ;) Lekre farger på dine :)
    Nydelig klut :) Varmer du opp til klutalongen til sommeren??
    Håper du får en herlig kveld :)

    SvarSlett
  6. Hola! no había pasado por mis blogs favoritos por razones de salud (en mi blog he contado algo).
    Esos guantes son deseables por aquí, ya que hace mucho frío. Están muy lindos.
    Qué bien, la primavera ha llegado por fin por esos lados. Fue un largo invierno.
    Acá nosotros sacando abrigos y paraguas. Así es el mundo, redondito.
    Un beso cariñoso,
    Maru

    SvarSlett
  7. Så koselig å besøke bloggen din!
    Mye fint du lager, og fine bilder fra naturen!
    Nydelig den koppen med blåveis;)
    Jeg kommer nok tilbake!
    Hilsen fra Turid ;)

    SvarSlett
  8. Nå er det vår og alt lever og gror, så herlig pusekatt. Nydelig votter.

    SvarSlett
  9. Leeenge siden jeg har lagt innlegg på bloggen min, men nå er jeg innom og kikker rundt omkring. Vottene var flotte. Har sett dem i mørkeblå bunn med multebær. Har også Bittamis sokkebok og er med i gruppa på facebook. Har strikket mange par fra boka. Kanskje jeg skulle vise fram noe på bloggen her. Ser det er sommerlig hos dere, men her er det vår nå og snøen smelter etter
    hvert.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.