tirsdag 22. januar 2013

SJAL OG ROSEVESKE OG LITT TIL / SHAWL AND ROSE BAG AND SOME MORE


Jeg har strikket ferdig det tredje sjalet i Projos strikketreffkonkurranse. Mønsteret finner dere  hos Drops design, det heter Evening Breeze. Jeg prøver å bruke mest mulig av garn jeg har i lageret mitt og denne gangen ble det Vivaldi fra Drops. Det er strikket på pinner 4,5 og jeg brukte 60g garn. Garnet er en blanding av mohair, ull og polyamid. Sjalet er veldig lett og fint.
I have finished the third shawl in Projos knitting competition. The pattern is from Drops design, Evening Breeze  (English pattern). I try to use yarn from my  stash and this time it was Vivaldi  from Drops. It is knitted with needles 4.5 and I used 60g yarn. The yarn is a mixture of mohair, wool and polyamide. The shawl is very light and pleasant.


Og så var det meg og Mathildes sommerveske, da.... Jammen ble det enda en av disse veskene etter AnnAKas mønster, det er nummer 11! En venninne fylte 60 år, så da ble det en veske i gave til henne. Hun er glad i roser og jeg tenkte på henne da jeg fant dette rosestoffet. And then there was me and Mathilde's summer bag .... One more of those bags from AnnAKas pattern, it's number 11! A friend had  60 years birthday, so I created a handbag as a gift to her. She is fond of roses and  when I found this rose fabric I thought it was right for her.
















Til farsdagen i november sydde jeg to krusmatter til min kjære. Jeg tror ikke jeg har lagt inn bilde av dem før.
Han er glad i naturen, og Big Bear Lake passet veldig bra, da han heter Bjørn :) På den andre siden er det elg i solnedgang. To Father's Day in November I made two mug rugs for my dear. I don't think I have posted pictures of them yet.   He is fond of nature, and Big Bear Lake was great for him, his name is Bjørn, which is Bear in Norwegian. On the other side is moose in sunset .

Han er også glad i å spille gitar og piano. Da ble det en med gitar på den ene siden og piano på den andre. He also loves to play guitar and piano. So I made one with guitar on one side and piano on the other side.

Nå ønsket han seg en til, men den skulle være litt lengre, slik at det ble plass til kaffekoppen, noe å bite i, og termosen. Og nå er ønsket oppfylt! Now he wanted another one, but it should be a little longer, so that there was room for a cup of coffee, a snack and thermos. And now is the desire fulfilled!
Velbekomme! You're welcome!



Vi har fått en ny daglig gjest utenfor vinduet vårt - en flaggspett! Jeg lagde hjemmelagede meiseboller til fuglene før jul, og nå er den og spiser på den hver dag. Det er første gang vi har en hakkespett på fuglebrettet! We have got a new daily guest outside our window - a spotted woodpecker! I made homemade balls with fat and seeds, for the birds before Christmas, and now the woodpecker comes each day to eat. It is the first time we have a woodpecker at the bird feeder! 

13 kommentarer:

  1. Det sjalet var helt nydelig.
    Koselig veske og, tenker venninnen blir glad.
    Og de krusmattene var jo midt i blinken:)

    SvarSlett
  2. Så koselig med en slik vakker gjest utenfor vinduet!
    På håndarbeidsfronten er du stadig like flink og oppfinnsom! De krusmattene var virkelig fine! Veska er kjempefin, så flott med de rosene på! Ikke alle som er så heldig å få en slik gave! Må også bemerke sjalet, så fint med den kanten rundt!
    Ha det godt, Marit! -Margit-

    SvarSlett
  3. Lar meg stadig imponere over alt det flotte du lager. Den veska var nydelig.
    Et herlig sjal og flotte brikker til din kjære.Heldige de som får så flotte gaver av deg.
    Ønsker deg en herlig dag :)

    SvarSlett
  4. Everything is lovely. I especially like those mug rugs. :)

    SvarSlett
  5. Flott sjal og du er jammen flink med symaskinen også.
    Takk for kommentar på bloggen min. Og til spørsmålet ditt så brukte jeg korte pinner. 5 til hansken og 4 (3 +1) til fingrene. Dette må du prøve for det var utrolig enkelt!

    SvarSlett
  6. Så mye lekkert du lager, bordbrikkene er veldig fine.
    Det er hyggelig selskap du har utenfor vinduet ditt.

    God helg fra Marit.

    SvarSlett
  7. Du er så snill og lage krusmatter
    deilig til din kjære. Det var sikker mange gleder.
    Ha fin søndag. Hjertelig hilsen Viola

    SvarSlett
  8. Sjalet virker utrolig lett og fint! Men det er alt det lekre du syr som virkelig imponerer meg!

    SvarSlett
  9. That shawl really looks delicate! Very nice! I am sure that your friend loves her bag, they are so useful and it is so pretty. My friend is just starting to make some mug rugs, now I see yours....hmmmm...I may be persuaded.
    Canada and Norway....lots of woodpeckers here too. We put "suet" out for ours and seem to have a family visiting!

    SvarSlett
  10. I love the shawl it is very pretty, I like that you try to use up your stash. My son is visiting and he is wearing wool socks that I spun and then knitted for him and he said that he would like another pair so He doesn't wear them out:-) any excuse to get more, mind you it would help to use up my stash ans give me an excuse to make more.

    SvarSlett
  11. Herlig sjal! Og for noen tøffe brikker! De falt i smak hos Mannen kan jeg tenke meg!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  12. Det er vel ofte slik at når vi lager noe som vi selv liker, og andre mottar med gled, så frister det å lage fler av samme sort.
    Både sjal og veske er jo kjempefine. Nå skal jeg ta meg tid til å lese mer hos deg :-).

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.