tirsdag 31. mai 2011

Strikkenytt / knitting news

  PROJOS FARGEALONG / PROJO'S COLORALONG  

På siste dagen i mai må jeg skynde meg å få lagt inn bilde av mai månedens farge, turkis, på Projos fargealong.  Disse sokkene har mange farger, litt for rotete etter min smak, men jeg synes ihvertfall at turkis er en dominerende farge her. Selv om den ser mer grønn ut på bildet. De er strikka i Viking Sportsragg.
On the last day in May I must hurry to show picture of May months color in Projo's coloralong,  turquoise. These socks have many colors,a little too messy for my taste, but I certainly think that turquoise is a dominant color here. Although it looks more green in the picture. They are knitted in Viking Sportsragg.


  AMANDAPROSJEKTET / AMANDA PROJECT
  

Jeg har også strikka et lite babyteppe til Amandaprosjektet. Det er strikka av Sisugarnet som jeg fikk på Snelletreffet hvor jeg  hørte om dette prosjektet. Mønsteret er Pickles På veg helseteppe, men jeg strikka det mye mindre enn originalen. Det skulle være størrelse ca A3.
I have also knitted a little baby blanket for the Amandaprosject. It is knitted with the Sisu yarn I got at the Snelletreff where I heard about this project  for knitting to intensive care units for newborns. The pattern is from Pickles.  

GENSER / SWEATER   
 


Drops har hatt tilbudspriser på mye garn i mai, og jeg falt for dette store nøstet med Verdi. Det skal være nok til en hel genser. Jeg har kommet et stykke på vei. Egentlig skulle  forstykke og bakstykke strikkes hver for seg, men etter min erfaring med mitt forrige strikkejakkeprosjekt som fremdeles ligger umontert, har jeg strikka det rundt for å slippe å sy sammen mer enn nødvendig :)
Drops have special prices on a lot of yarn in May, and I fell for this big ball of Verdi. There should be enough for a whole sweater.  It was supposed to be knitted front and back  separately, but after my experience with my last knitting project that is still not sewn together, I knitted it around to avoid having to sew  more than necessary :)

5 kommentarer:

  1. Så mye du har fått strikket!
    Det blir artig å se genseren når den er ferdig!

    SvarSlett
  2. Sokkene ser fine ut! Det garnet har jeg strikket en del sokker av i vinter, veldig bra! Hos deg går det unna, ser jeg! Søtt teppe og fin genser ser det ut til å bli! Jeg syns det blir penest å strikke på rundpinne fremfor å sy sammen.
    -Margit-

    SvarSlett
  3. Så nydelige farger i Verdi-garnet ditt! Babyteppet var kjempesøtt - nydelig mønster i det! Og sokkene - enig med deg at de var litt "fargerike", men de varmer sikkert godt på bena de også :)
    Ha det fint til vi treffes! Gleder meg! Klem :)

    SvarSlett
  4. Fine ting du har laget. Er enig med deg at sokken ser litt rotete ut, men sikkert gode og varme og det er jo det viktigste. Ha en god dag:)

    SvarSlett
  5. Genseren ser veldig fin ut. Jeg strikker alltid rundt hvis mønsteret tillater det. Har litt vegring for montering når strikkinga er unnagjort.
    Nå får vi håpe at sokkesesongen er over for ei stund, men det kan jo selvfølgelig være morro å strikke selv om det er sommer.
    Ha ei fin helg.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.