lørdag 12. januar 2008

Selbuvotter/ Selbu mittens


Før jul strikket jeg også selbuvotter. Først et par til min venninne i USA. Det var veldig populært!
Min sønns kjæreste syntes de var så fine, så da strikket jeg jo et par til henne også. Og så fikk jeg ønskeliste fra eldste sønnen vår og der sto det også selbuvotter! Det paret til han ble ferdig klokka elleve på kvelden lillejulaften! Jeg har strikket etter en gammel oppskrift moren min hadde, antageligvis fra 60-tallet. Her er bilde av det første paret.

Before Christmas I also knitted Selbu mittens. First a pair for my friend in USA. They were popular!
My son's girlfriend thought they were so nice, so I knitted for her too. And on the "want for Christmas" list from our oldest son, he had also written Selbu mittens! His pair was finished 11at night the day before Christmas Eve! I have knitted them from an old pattern my mother had, from the 60's. Here is a photo of the first pair I knitted.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.