fredag 24. mars 2017

FLETTER I NATTEN / CABLES IN THE NIGHT

For to år siden var jeg på en liten feiretur i York. Der er en kjent garnbutikk som heter Ramshambles som blant annet har mye fint garn fra York distriktet. Jeg hadde via nettsiden dere sett meg ut et garn jeg ville kjøpe, men dessverre var de utsolgt for det. Det var et tynt sokkegarn, slik jeg bruker mest av. Men da måtte jeg jo finne noe annet og det ble et tykkere garn i vakre høstfarger, West Yorkshire Spinners Aire Valley Aran. Fargen het Høst skog. Jeg strikket bare slik garnet kom i nøstet så sokkene ble veldig ulike, men jeg liker dem sånn :) Jeg ser jo også at det hadde ikke vært mulig å nøste dem til like fargeskift. Disse sokkene skal jeg ha selv, for de er mine souvenirsokker fra York! De blir gode og varme til høsten.
Two years ago I was on a small trip to York. There is a known yarn shop called Ramshambles, which among others has much yarn from York district. I had through their website found a yarn I wanted to buy, but unfortunately they  were out of stock for that. It was a thin sock yarn, as  I prefer. But then I had to find something else and chose a thicker yarn in beautiful autumn colors, West Yorkshire Spinners Aire Valley Aran. The color is named Autumn Forest. I knit just as the yarn came in the skein  so the socks were very different, but I like them that way :) And  I see that it had not been possible to wind the yarn to same  color shift. These socks are for myself, because they are my  souvenir socks from York! They will be nice and warm in autumn. 

Sokkene heter Fletter i natten og er fra Bitta Mikkelborgs bok Sokker - strikking hele året. De kvalifiserer til månedens tema i Socks from Stash - inspirert av natur. Garnet har Aire Valley - dal-, i navnet, og høstskog er jo også absolutt en del av naturen. De passer også inn i månedens tema i Sock Knitter Anonymous, der fletter var et av temaene. Mønsteret kan også kjøpes på Ravelry - men da på engelsk. CABLES IN THE NIGHT
The socks are Cables in the night and from Bitta Mikkelborg's book "Socks - knitting all year". They qualify for this month theme in Socks from Stash - inspired by nature. The yarn has Aire Valley , in the name, and autumn forest is also certainly a part of nature. They also  fit into the month theme of Sock Knitter Anonymous, where cables was one of the challenges. The pattern can also be purchased on Ravelry - CABLES IN THE NIGHT

FLETTER I NATTEN
Design: Bitta Mikelborg
Garn  :  West Yorkshire Spinners Aire Valley Aran -  103g  Autumn Forest
Pinner 3mm i vrangbord, 3,5 mm resten av sokken
Mars sokker i Socks from Stash
Mars sokker i Sock Knitter Anonymous
Sokker nr 8/2017






Det er blitt deilig og vårlig med sol, selv om vinden har vært litt kald. Og vi har funnet årets første hestehov :) I hagen blomstrer krokusen. Like velkomne vårtegn hvert år! It has been lovely and springlike days, although the wind was a little cold. And we have found the first coltsfoot :) In the garden are crocus blooming. Welcome sign of spring every year!




5 kommentarer:

  1. Nydelige farger, og det spiller ingen rolle om sokkene ikke er like. Det er bare fint!
    Skjønner at jeg må se etter hestehov jeg også nå. De første vårtegnene er jo alltid så fantastiske å finne :)
    God helg!

    SvarSlett
  2. Sokkene skal være akkurat slik som dem du har! Hva er vitsen med flerfarga garn om en skal drive og nøste av for å få sokkene like?
    Slike vårtegn kan vi se langt etter inntil videre, men i dag har jeg gått tur i joggesko. Det er da noe...

    Riktig god helg fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Så flotte fletter i natten. Herlig tid vi går mot nå. Våren er et søtt drops å glede seg til.
    Klem

    SvarSlett
  4. Our crocuses are trying to bloom but aren't quite as full as yours yet. It was a beautiful 18 deg C today so I took a nice 1/2 hour walk after work.
    Your cabled socks are lovely. If you are a fan of the Nordic Stitches podcast, she is having a subscriber giveaway here: http://www.ravelry.com/discuss/nordic-stitches/3594476/1-25 for a couple more days. (The prize was donated by Bitta, which is what made me think of it!)

    SvarSlett
  5. Vakre vårtegnene... fantastisk å se våren.
    Koselig bildet med din nydelig sokker og katten :-)))
    Ja, kose-sokker du har strikkt. Kjempeflott.
    Ha riktig god helg. Hilsen fra Viola

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.