mandag 22. september 2008

Spidermanlue og votter / Spiderman cap and mittens


Jeg har strikket denne Spidermanluen i Viking Frøya etter denne oppskriften hos Pumpkin Knits.

Og vottene er We Call Him Spidey Mittens og oppskriften finner du her hos Katleen Taylor. Vottene er strikket av Viking Superwash. De er julegaver til en liten gutt på barnehjem i Estland. 

I have knitted the Spiderman cap in Viking Frøya from the pattern at Pumpkin Knits.

And the mittens are We Call Him Spidey Mittens and the pattern you find here at Kathleen Taylor.

The mittens are knitted with Viking Superwash.  They are gifts to a 5 year old boy in Estland.

Og her er hva som skjedde da jeg måtte ha litt mer sort garn til vottene. Jeg skulle bare kjøpe et nøste sort Viking Superwash - men her er hva jeg hadde med hjem!! Det var salg på utgående farger av Frøyagarnet! Nå må det bli flere sokker etterhvert......

And here is what happened when I had to get a little more black yarn for the mittens. I should only buy one black Viking superwash - but here is what I got home!! There was sale on colors that should stop of the Frøya yarn! Now it has to be more socks......

1 kommentar:

  1. Garn er bare så deilig så det gjør jo ikke noe med litt ekstra.. Kjempe fine votter og lue:)

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.