søndag 12. februar 2017

Det store sokkeåret 2017 / The big Sock year 2017

Jeg fortsetter med sokkestrikkingen min 😊. Nå skal jeg prøve å holde regnskap med hvor mange det blir. Dette er det tredje paret i år. På Ravelry gruppen Socks from Stash var utfordringen for februar å først legge ut bilde av 5 forskjellige garn. Så kunne alle stemme på hvilket garn vi skulle velge. Her er garnet jeg la ut.
Overlegen vinner av mine garn ble Opal Surprise. Så nå ble det fargerike sokker!
Mønsteret jeg valgte var Mona, design Cookie A.
I continue with my sock knitting  😊. Now I'll try to keep an account of how many I knit. This is the third pair this year. On Ravelry group Socks from Stash was the challenge for February to first post the picture of 5 different yarn. So could all vote on which yarn we should choose. Here is my five yarns, clear winner of my yarn was Opal Surprise. So this time it is colorful socks!
The pattern I chose was Mona, design Cookie A.




Mona
Design Cookie A.
Opal Surprise  fargenr. 4065 - 65 g
Pinner/needles  2,25
Februarutfordring i Socks from Stash
og Anonymous sock knitters
Sokker nr 3/2017


Og jeg er riktig i gruppehumør for tiden så jeg er også blitt med i Sock knitters Anonymous  på Ravelry. Jeg er vel ikke  er så veldig anonym sokkestrikker, tror de fleste som leser bloggen min vet om det! Der var det flere mulige emner å velge i for februar, og et var sokker av designer Cookie A, så da passet disse sokken inn der også. Jeg kommer til å prøve å kombinere utfordringene i disse gruppene. Det inspirerer kreativiten min!!
And I'm right in the group mood now, so I have also joined Sock Knitters Anonymous on Ravelry. Although I don't know if I can say I am an anonymous sock knitter, I think most people who read my blog know about it! There were several possible topics to choose from for February, and one was socks by designer Cookie A, so then  these sock fit in there as well. I'm going to try to combine the challenges of these groups. It inspires my creativity !!


Min bloggvenn Carmen på A Simple Homestead har sammen med en venninne satt igang en samstrikk - LitLoveKAL - der en skal strikke noe med tilknytning til litteratur. Jeg har akkurat lest Gule krokus om våren av Laila Ibrahim. En bok jeg kan anbefale. Den handler om forholdet mellom en plantasjeeiers datter og hennes barnepike som er slave. Jeg tenkte at det sikkert fantes et sokkemønster med krokus i navnet, og jeg fant flere. Jeg valgte Crocus Socks av Tami Scheiffer. De er litt ekstra utfordring for de er strikket fra tåa og opp. Hælen strikkes med forkortede rader, jeg er ikke helt fornøyd med mitt første forsøk. Men de sier øvelse gjør mester så vi får se! Jeg foretrekker fremdeles sokker strikket ovenfra og ned.
My blog friend Carmen on A Simple Homestead has with a friend started a Knit along - LitLoveKAL - where you should knit something connected with literature. I've just read Yellow crocuses by Laila Ibrahim. A book I can recommend. It's about the relationship between a plantation owner's daughter and her nanny who is slave. I thought that surely there was a sock pattern with crocus in the name, and I found several. I chose Crocus Socks by Tami Scheiffer. They are a little extra challenge because they are knitted from toe up. The heel is worked with short rows, I'm not entirely happy with my first attempt. But they say practice makes perfect so we'll see! I still prefer socks knitted from the top down.




Jeg hadde et kraftig og fint Ikea stoff liggende som jeg har hatt planer om skulle bli en handleveske. Og her er den, en stor og god veske med plass til mye.  Jeg prøver å redusere bruken av plastbæreposer. I had a sturdy Ikea fabric  that I have had plans would become a shopping bag. And here it is, a great and good bag with room for much. I'm trying to reduce the use of plastic shopping bags. 

5 kommentarer:

  1. Your socks are always so comfy looking and pretty, too! Love the happy colors. :)

    SvarSlett
  2. Ja det var et fint handlenett.
    Er jo så mye koseligere å kunne
    putte varene i et slikt nett enn i
    en plastpose. Men må innrømme at jeg
    ofte glemmer å ta med meg nett.
    Flotte sokker. Jeg hadde ikke lyst til
    å strikke sokker nå ettet jul, så dermed
    ble det litt babytøy. Har strikket en
    genser og skal begynen på en kjole tenker jeg.
    Men den tar jeg med meg til Spania.
    Reiser dit for å hjelpe ei svigerinne som
    nylig har hatt en hofteoperasjon.
    Hun er flink til å klare seg selv. Men
    enkelte ting er det godt å få hjelp til.
    Skal nok også rekke å sitte litt i sola og
    gå litt tur tenker jeg.
    Ha en veldignet god dag :)

    SvarSlett
  3. Beautiful socks as always Marit. I love the crocus pattern. So delicate and the color is just beautiful. I love the tote bag you made. I agree! The less plastic we use, the better. Lovely projects.

    SvarSlett
  4. Fine sokker! Moro med flerfarget garn, det er glede i hver pinne :)
    Artig ide med å strikke noe med inspirasjon fra litteratur. Gleder meg til å se sokkene ferdig!
    Så bra at du bruker handlenett istedet for plastposer! Jeg gjør så godt jeg kan jeg også, men vet at jeg kan bli betydelig flinkere.
    Ønsker deg ei flott uke!

    SvarSlett
  5. Nydelig sokker. Fantastiske sokker du strikker alltid kjære Marit.
    Glede å se.
    Flott pose. Vi kommer tilbake til sydd pose. Veldig bra.
    God helg og hilsen fra Viola.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.