søndag 22. januar 2017

Monkey sokker/ Monkey socks


De første sokkene i 2017 er Monkey, design Cookie A.
Strikket i Cascade Heritage sock yarn.
Pinner 2,25
68g garn i farge 5655
Januarsokker i gruppen Socks from Stash.
The first socks in 2017 is Monkey, design Cookie A.
Knitted Cascade Heritage sock yarn.
Needles 2.25
68g yarn in color 5655
January Socks in the group Socks from Stash





Jeg har mye sokkegarn liggende og har som mål å få brukt en del av det i løpet av året, og helst ikke kjøpe nytt garn. Da passet det jo bra da jeg oppdaget en gruppe på Ravelry som het " Socks from Stash" eller "Sokker fra lageret".  Der er det en månedlig utfordring og man har kun lov til å bruke garn som har vært i lageret minst 30 dager. Utfordringen for januar er et par sokker strikket av det garnmerket du har mest av. Da måtte jeg jo til å rydde i garnet mitt og få litt oversikt over hva jeg hadde. Når en er medlem på Ravelry kan en kan en lage en "stash" liste over garnet man har og hvor mye. Så etter opptelling og lagt alt inn i "Stash" på Ravelry, var det Cascade Heritage sock yarn jeg hadde mest av.
I have a lot of sock yarn  and my goal is to use some of it during the year, and would rather not buy new yarn. Then it was a good match when I discovered a group on Ravelry named "Socks from Stash". There is a monthly challenge and you are only allowed to use yarn that have been in your stash for at least 30 days. The challenge for January is a pair of socks knitted from the yarn brand you have the most of. So I had to clear in my yarn and get some overview of what I had. When one is a member of Ravelry you can a make a "stash" list of yarn you have and how much. So after counting and adding to the Stash list, it was the Cascade Heritage sock yarn I had most of.

Men så var det det med å ikke kjøpe garn......Noen ganger blir fristelsen for stor. Plutselig har jeg tre nye 100g nøster med selvstripende Opal garn! Det var salg på utgående farger hos Projo og hvem kan motstå tre nøster i lekre farger for omtrent samme pris som for et nøste til full pris? Ikke jeg ......

 Well, about not to buy new yarn..... Sometimes temptation is too big. Suddenly I have three new 100g skeins of self stripe  Opal yarn! There were sales of  outgoing colors at Projo and who can resist three balls in brilliant colors for about the same price as for one ball at full price? Not me......



3 kommentarer:

  1. I love the stitch pattern for those socks. I've made socks a goal for 2017, so I just joined the "Socks from Stash" group - thanks for letting me know about that group! I already started a pair for January and I know I won't have time for another, but I hope to join in for February.

    SvarSlett
  2. Kjempefine! Kjekt å finne lagergarn når det er så fin farge på det! Og ikke minst at det er nok! Jeg hadde nok også kjøpt de Opal-nøstene, så du er ikke alene. Jeg sier at jeg kan motstå alt unntatt gode garn-tilbud, og det lever jeg godt med.

    Ønsker deg en fortsatt fin mandag!

    Klem

    SvarSlett
  3. That's a great pattern you used for your new socks. And the new Opal wool looks very promising.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.