søndag 24. august 2014

Mystic River


Endelig er den ermeløse jakken ferdig. Jeg synes jeg har holdt på med den så lenge. Mønsteret heter Mystic River og er fra Drops Design. Det er strikket i Drops Cotton Light  på pinner 4. Jeg måtte ha et nøste mer enn det som sto i oppskriften, heldigvis hadde de mer garn med samme innfargingsnummer der jeg kjøpte det. Jeg synes ikke garnet var så godt å strikke med, det hadde lett for å dele seg.
Finally the sleeveless jacket is finished. The pattern is called Mystic River and  is from Drops Design. The yarn is Drops Cotton Light on needles 4. I had to use a skein more than what was in the pattern, luckily they had more yarn with the same dyelot, where I bought it. I did not like to knit with this yarn, it would very easily split up. Pattern in English here.



Jeg strikket jakken til å ha utenpå denne sommerkjolen . Da kan kjolen brukes også hvis det ikke er så varmt. Men det var ikke akkurat noe problem i sommer :)

I knitted the jacket to wear with this summer dress. Then I can also use the dress  if it is not so hot. But that was not just a problem in this summer :) 

7 kommentarer:

  1. Den vart fin!
    Kjekt å ha utover hausten også.

    Fin ny veke :-)

    SvarSlett
  2. Veldig fint mønsteret har jakken.
    Jeg håper sommeren kommer igjen -
    før høsten kommer. Nå vi har kald... brrrrr... riktig tid med bakke kake eller brød. Ha en riktig fin uke.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  3. Kjekt med en korterma jakke!Denne var riktig fin og passer kjempegodt til kjolen din. Denne får du mye glede av tipper jeg.

    God mandagskveld!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Så flott jakken ble! Kjempefin til kjolen.Du er så flink! -Margit-

    SvarSlett
  5. What a beautiful design - and it looks lovely on you!

    SvarSlett
  6. den ble lekker,og så fint mønster på den. Flinka.
    Klem

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.