lørdag 8. februar 2014

ENGLEVOTTER / ANGEL MITTENS





 Jeg fikk en forespørsel fra en bloggvenninne om jeg ville strikke englevotter for henne. Og her er resultatet klar til å sendes. Englevotter, designet av Jorid Linvik. Mønsteret kan kjøpes i hennes nettbutikk Jorids Mønsterbutikk . Jeg har strikket dem i Rauma finull på pinner 3. Jeg strikket vrangbordkanten litt lengre enn etter mønsteret.  A blog friend asked me if I would knit angel mittens for her. And here is the result ready to be sent. Angel mittens designed by Jorid Linvik. You can buy the pattern in english at her on-line shop Jorid's Pattern Shop. I have knitted them in Rauma finull on needles 3. I knitted the rib a little longer than in the pattern.

I dag har vi hatt besøk av sola! :) Det er nesten en måned siden sist. Det var så deilig å våkne og se blå himmel. Jeg så på YR.no at det skulle gråne til igjen fra tolvtiden, så jeg sa til min kjære at i dag må vi komme oss ut på tur tidlig. Men nå har jo OL begynt og jeg ville  også gjerne få med meg Langrenn 15km kvinner som startet klokka 11. Da kom jeg på at jeg kunne ta det opp og se når jeg kom hjem. Vanligvis er det jo ikke noe morsomt å se opptak av et skirenn, men så lenge jeg ikke visste resultatene var det greit. Så vi dro ut på tur. Klokka 12 var vi hjemme igjen, og da kunne jeg kose meg med langrenn. Og se Marit Bjørgen ta den første gullmedaljen i en spennende spurt! Og flott innsats også av Heidi Weng med bronse og Therese Johaug på 4.plass. En flott start for Norge!Today we had a visit of the sun! :) It's almost a month since the last time. It was so nice to wake up and see the blue sky. I looked at the weather forecast at YR.no that it would turn gray again by noon, so I said to my dear that today we need to get out on tour early. Now the Olympics have started and I would also like to watch the Ladies 15km Cross country who started at 11. Then I got the idea  that I could record it and watch when I got home. Usually it's not any fun to watch  a ski race that is already finished, but as long as I did not know the results, it was okay. So we went out on tour. At 12 o'clock we were back home, and then I could enjoy watching the cross country. And see Marit Bjørgen take the first gold medal ! And  also great to see  Heidi Weng win bronze and Therese Johaug in 4th place. A great start for Norway!






Iris pus kosa seg også med fint vær og gleder seg over at snøen nesten er borte.  Our cat Iris also enjoyed the weather and that the snow is almost gone. 










Slik så hagen vår ut for en uke siden. This is  our garden a week ago.











For to dager siden var vi også på tur idet samme området som idag. Da snødde det litt og alt ser svart/hvitt ut på bildene. Two days ago we were on a trip to the same place as today. There was snow in the air and all the nature looked black and white. 

I går regnet det mye og mye av snøen ble borte. Og med solen idag - utrolig forskjell!

Yesterday it rained a lot , and much of the snow is gone. And today with the sun - incredible difference! 








Og værmeldingen stemte, nå er det grått ute, og ikveld skal det bli mer regn :(
And the weather forecast was right, now it is cloudy and tonight we will get more rain :(

12 kommentarer:

  1. Det ser jo vårlig ut hos deg! Så fint det er. Der skulle jeg
    også gjerne gått tur. Englevottene var kjempefine. Utolig så mange fine mønster det finnes.
    Takk for hilsen!
    Jeg har vært i dårlig form og ikke orket så mye blogg. Ser du har laget enda en fin veske! Ønsker deg en fin helg! -Margit-

    SvarSlett
  2. Så skjønne Englevotter du har strikka! Jorid er en dyktig designer!!!

    SvarSlett
  3. Ja vottene er flotte.
    Gleder meg til å få de i posten.
    Nesten så jeg håper vinteren varer
    litt lenger.
    Og så jeg som har ønska meg vår lenge-
    Jaja det kommer vel en ny vinter.
    Herlig når sola skinner, Kom nesten
    igjennom skydekket her også.
    Kanskje i morgen? Er jo lov å håpe.
    Ønsker deg ei riktig god helg :)

    SvarSlett
  4. Så hyggelig tur dere hadde. Bildet av turen denne morgen ser ut for meg solen litt snøreste og grøn... i dag vi hadde været vakker også... det var herlig. Jeg var i naturen formiddagen og hadde sett skiskyting - og så deilig Ole Einar super, det blir spennende i overmorgen.
    Englevotter var kjempefine, herlig har du strikkt. Fin kveld deg og koselig søndag. Klem

    SvarSlett
  5. BEAUTIFUL mittens...BRAVO!!! Beautiful photos - hope your weekend is wonderful! Tanya

    SvarSlett
  6. BEAUTIFUL mittens...BRAVO!!! Beautiful photos - hope your weekend is wonderful! Tanya

    SvarSlett
  7. Disse vottene er så vakre, og du har strikket de pent :) Kos deg med OL og strikketøyet , hilsen Beth

    SvarSlett
  8. Your heart mittens are wonderful! I saw more snow in the security cameras on our home in Ohio this morning than you have in Norway. There is crazy weather in Ohio this year. The scenery there is beautiful.

    Hugs from Florida,
    Lois

    SvarSlett
  9. Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min.Koselig snømann nydelige bilder.Lite med snø til oss vi må vente å lage snømann men for håpe det snur snart vi treng både snø og regn knusktørt.Kjemefine votter.Kos deg med OL så får du ha en riktig fin ny uke.Klem

    SvarSlett
  10. Så flotte votter da gitt. Her er også så vårlig. Vi får oss vel en smekk i April. hi hi

    SvarSlett
  11. Så utrolig mye fint du lager og blogger om. Jeg er imponert - Særlig over de vakre vottene du strikker :-)

    SvarSlett
  12. Lovely mittens and beautiful photos.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.