søndag 13. juli 2014

Det er på tide med litt oppdatering på håndarbeidsfronten etter alle ferieminnene fra Edinburgh.Da jeg var på Projo strikketreff i vår var jeg så heldig å vinne en garn og mønsterpakke til votter. Nå er de ferdige. De er fra Randi K's design og heter Feliz Navidad. De er strikket i Cascade 220 på pinner 3,5.
Garn og mønsterpakke kan kjøpes hos Projo. Mønsteret kan også kjøpes på Ravelry.  It is time for a little update on my knitting after all the holiday memories of Edinburgh. When I was at Projo knit gathering in  spring I was lucky  to win a yarn and pattern package for mittens. Now they are finished. They are of Randi K's designs and called Feliz Navidad. They are knitted in Cascade 220 on needles 3,5. 
 The pattern can  be purchased on Ravelry, also in English.




Jeg har også strikket et par Marius pulsvarmere i Sandnes Mini alpakka på pinner 2,5.
I have also knitted a pair of Marius wrist warmers knitted with sandnes Mini alpakka, needles 2.5







Jeg er med på Bittas klutealong på Facebook-gruppa hennes, Bittamis Design for strikkelystne. Her er Ballblom, strikket i Tuva på pinner 3,5.  I am member of Bitta's cloth along on her Facebook Group, Bittamis Designs.  This is Ballblom, knitted in Tuva on needles 3,5.



Bittas Facebookgruppe  passerte 20 000 medlemmer for litt siden og det  feira  Bitta med at hun ga oss et ekstra klutemønster - ZZ-kluten. Min er strikket i flerfarget Elise fra Järbogarn på pinner 3,5. Bitta's Facebook group passed 20,000 members short time  ago and Bitta celebrated with giving us an extra cloth pattern - ZZ cloth. My is knitted in multicolor Elise from Järbogarn on needles 3,5.



Det er sommer og vi har hatt noen dager med høyere temperatur enn jeg føler meg vel med. På onsdag var det 30 grader! Vi har et termometer som er i skyggen hele dagen, så det har ikke blitt varma opp av direkte sol. It's summer and we have had some days with temperature higher than I'm comfortable with. On Wednesday it was 30 C degrees or 86 F, in Norway that is hot. We have a thermometer that is shaded all day, so it has not been warmed up by direct sunlight.





Da var det jo forfriskende å dra å bade i Vestvannet. Then it was  refreshing to go swimming in Vestvannet.



STRØMSTAD
Vi har hatt en fin sommertur til vår lille svenske naboby Strømstad. Da var vi bare turister og rusla rundt og oppdaget nye sider ved byen. We had a nice summer trip to our little Swedish neighbor town Strømstad. Then we were just tourists and strolled around and discovered new aspects of the town.


TALL SHIPS RACE FREDRIKSTAD
Idag har vi hatt en flott opplevelse i Fredrikstad, vi har vært og sett på de flotte seilskutene som deltar i Tall Ships  Race 2014. Jeg vil lage et eget innlegg om det litt  senere og nøyer meg med et bilde av fullriggeren Sørlandet i dag. Today we had a great experience in Fredrikstad, we have been and seen the great sailing ships participating in the Tall Ships Race 2014. I will make a separate post about that a little later and only show a picture of the Full-Rigged ship Sørlandet today.






5 kommentarer:

  1. For noen aldeles nydelige votter! Disse må jeg studere nærmere. De er sikkert morsomme å strikke også.
    Sommerens hit er kluter, ser jeg. Med alle de fine mønstrene blir det lekre gaver også.
    Det regner her i øyeblikket. Helt greit etter varme og fine dager.

    Ønsker deg ei fin uke!

    Klem

    SvarSlett
  2. Ja votter får en vel brukt for igjen.
    Og da er det flott med så fine votter å bruke.
    Fine pulsvanter også.
    Det er så mange som strikker så fine
    kluter for tida.
    Er jo en fryd å ha på kjøkkenet.
    Koselig med slike småturer. Er jo ikke så langt til Strømstad for dere.
    Ja det har vært varmt noen dager,
    godt med en dukkert da. Har bare vasset selv, men en dag her
    fristet det veldig å dukke unna,
    passa bare ikke da.
    Ønsker deg ei velsignet god uke :)

    SvarSlett
  3. Så mye fint du har strikka! :)
    De vottene var jo helt nydelige! :)
    Så koselige bilder fra turene dine, skipet var jo helt fantastisk :)
    Håper du får en fortsatt herlig sommer :)

    SvarSlett
  4. I love all your new projects! I agree - 85+F is getting too warm; unfortunately we often get higher than that in the summer months. Just not many this summer (thankfully). I love reading about your travel adventures. The ship Sørlandet is beautiful!

    SvarSlett
  5. Hei Marit og hilsen til deg.
    Jeg var til datter min og barnebarn. Det var så hyggelig. Nå jeg er hjemme igjen og kan se i blogglandia! Tusen takk for fine reisebilder... så deilig.
    Herlig har du strikt fine votter. Jeg kjøpte sist år votter-strikkepakke i Norge også, nest ferie jeg må kjøpe mer strikkepakke, dessverre jeg kan bestille ikke til Tyskland. Jeg liker votterstrikke.
    Vi har storfint været nå med sol og fin blå himmel... herlig, je er mye ute. Kos deg og har glad og moro med fin sommer videre.
    Klem fra Viola

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.