søndag 19. februar 2012

STRIPEY LUE OG FAMILIEKOS

Det har vært litt stille fra meg her i det siste ser jeg. Alt er bra, har visst bare vært litt opptatt. Så mye ferdig å vise fram har jeg heller ikke. Min kjære mista den gode varme Stripey-lua si, så da måtte jeg til å strikke en ny til han. Jeg husker ikke hvor jeg har oppskriften fra, men fant den på nettet for noen år siden. Den er strikka i Alpa kjøpt på Europris. Pinner 3.5. Ellers holder jeg på med å fullføre en jakke for en dame, bilde kommmer senere.  Nå har jeg fått link til oppskriften, takk til Mona! Jeg kan anbefale denne lue modellen til mennene og guttene i deres liv :)
It has been a bit quiet from me here in the past, I see. All is well,  I have only been a little busy. So much  to show off, I have not. My husband lost his warm Stripey-hat is, so I had to knit a new one for him. I do not remember where I have the pattern from, but found it online a few years ago. It is knitted in Alpa purchased at Europris. Needles 3.5. Otherwise, I'm working on completing a jacket for a woman, I will show pictures later.     Now I have got the link to the pattern, thanks to Mona! I can recommend this hat for the men and boys in your lives :)


Det har vært en veldig koselig helg. Våre to eldste gutter har vært hjemme og  jeg feiret bursdag. Av min kjære  fikk  jeg blant annet "årboka" mi fra 2011, bloggen min trykket som bok bestilt gjennom Blog2 Print. Jeg fikk også "strikkekrus", koselige krus med strikkemønster.  It has been a very nice weekend. Our two oldest boys have been home and I have celebrated my birthday. From my dear, I among other things got my "yearbook" from 2011, my blog printed as a book ordered by Blog2 Print. I also got two "knitting mugs", cozy mugs decorated with  patterns inspired by Norwegian knitted sweaters.



I dag dro vi alle fire til Vestvannet på tur. Det regnet igår så det var en del overvann på isen, så det var for vått til å gå ute på isen selv om isen er tykk nok.  Men det var fint langs kanten av isen og vi kosa oss med kaffe og boller.
Today we all went on a trip to Vestvannet. It rained yesterday so there was water on the top of the ice, so it was too wet to walk on the lake even if the ice was thick enough. We stayed along the edge and enjoyed coffee and buns.  


  Og det er morsomt å se at guttene ikke har blitt for gamle til å leke seg litt! And it is fun to see that the boys have not got too old to play!   




11 kommentarer:

  1. What a fun update. Love the knit mugs. :) How perfect for you! And, the outing with the guys looked like fun - but too cold for me! ;)

    SvarSlett
  2. Koselig med besøk, særlig når det er bursdag! Gratulere så mye med dagen!
    Flotte gaver! Slike kopper med strikkemønster har jeg ikke sett før! Må prøve å finne et slikt til min strikkeglade datter, Kjersti!
    Koselig med den boken også!
    Godt at det er en som strikker nytt når noe forsvinner! Du er flink, du!
    Takk for hilsen! -Margit-

    SvarSlett
  3. Så kjekt å være på tur med voksne barn! Det synes jeg er stas også. Gratulerer med vel overstått!
    Stilig lue du har strikka, i ei farge som alle karer liker. Ønsker deg ei ny, fin uke!

    SvarSlett
  4. Gratulerer med dagen! Så koselig å ha gutta dine hjem på besøk :)
    Tenkte på deg i helga, da vi kjørte til Kristiansand og passerte skilt med "Kragerø"
    Lua så veldig fin ut! betydelig bedre enn den min kjøre gubbe setter på seg da vi går tur; min eldgamle lue med fletter og oppbrett. Burde vært kasta for lengst.....
    Ha en fin uke som kommer!

    SvarSlett
  5. Gratulerer med vel overstått bursdag! Veldig fine og passende gaver du fikk synes jeg. Ser ut som dere hadde en flott tur, det så vårlig og deilig ut.

    Ikke noe problem å miste lua, når man har en som kan strikke en ny! :)

    SvarSlett
  6. Gratulerer med overstått dag.
    Koselig med besøk av sitt avkom på en slik dag. Flotte gaver du fikk. Strikkekrus til deg passer jo bra. Ønsker deg ei herlig uke :)

    SvarSlett
  7. Mønstertil lua:
    Pattern for hat:
    http://www.ravelry.com/patterns/library/stripey

    Nydelig lue til gutta, det er alltid vanskelig å finne noe som de liker!

    SvarSlett
  8. Gratulere med vel overstått Marit:) Veldig fin gutte/mannelue. Vurderer å strikke en lignende til min mann etter han ble ganske så hårløs etter en drastig omgang med hårklippmaskina utfort av mæ!!

    SvarSlett
  9. Åja! Stripey-lua har jeg også strikka, den likte jeg kjempegodt!
    Sånne krus har jeg også - de er supre!
    Kjekt å "høre" fra deg igjen forresten!

    SvarSlett
  10. Så koselige krus da, de ser jo ut som om de er STRIKKET!

    SvarSlett
  11. Flotte bilder fra turen, som alltid. Kjekt å se at dere koser dere masse:) Stripey har jeg strikket selv, men den ble gitt bort. Og satt stor pris på. Artig lue å strikke:)
    Strikkekrus er et must for oss gale strikkedamer. Selv har jeg 4 Mariuskrus, og de er i daglig drift:)
    Nå savner jeg Østfold bare mer og mer, og har såååå lyst å få flyttet i løpet av våren... :)
    God helg til dere!

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.