mandag 2. oktober 2017

Nå er jeg kommet helt på etterskudd igjen med bloggingen. Ser at forrige innlegg var 4. august, to måneder siden! Jeg får begynne med oppdatering på sokkestrikkinga.
Augustutfordringen i Socks From Stash gruppa var å bruke garn som var fra et annet land enn der man bor. Jeg brukte Lana Grossa som jeg var så heldig å vinne noen måneder tidligere. Nydelig garn som ga deilige myke sokker. Det er et tysk garn.
Now I am far behind again with the blogging. Seeing that the previous post was August 4th, two months ago! I will start with updating on socks.
The August challenge in the Socks From Stash group was to use yarn that was from a different country than where you live. I used Lana Grossa as I was lucky to win a few months earlier. Lovely yarn that gave lovely soft socks. The yarn is from Germany. 

DIAMONDY SOCKS

Design: Ariel Altaras
Garn: Lana Grossa 75g
Pinner: 2,5mm
Augustutfordring i Socks From Stash
Sokker nr. 25/2017















Jeg strikket et par til i den utfordringen, denne gangen med Cascade Heritage. I knitted one more pair for that challenge, this time with Cascade Heritage.

A WALK THROUGH THE WOODS
Design: Mary E Rose
Garn: Cascade Heritage 74g
Pinner: 2,5 mm
Augustutfordring  i Socks From Stash
Sokker nr. 26/2017







I september begynte jeg på et  stort hemmelig prosjekt, så det ble ikke så mye tid til sokker. (Bilde kommer senere når gaven er levert). Men da passet det bra å bli med på Mysteriestrikk, kalt MOCK, på gruppa Sock Knitters Anonyumous. Da fikk jeg mønsteret fordelt utover fire uker. I det mønsteret var det en type hæl som var ny for meg - Fleegle hæl. Vet ikke om det finnes noe norsk navn på det. Det ble veldig fint og var lett å strikke når en bare fulgte mønsteret.
In September I started a big secret project, so there was not much time for socks. (Picture will be posted later when the gift is delivered). But then it was good to join Mystery knit, called MOCK, on the group Sock Knitter's Anonyumous. Then I got the pattern spread over four weeks. In that pattern there was a kind of heel that was new to me - Fleegle heel.  It looks very nice and was easy to knit when you just followed the pattern.

RADAR'S TEDDY BEAR 
Design: Heidi Nick
Garn: Opal 73g
Pinner: 2,25mm
Septemberutfordring i Sock Knitters Anonymous
Sokker nr, 27/2017






4 kommentarer:

  1. Jeg kjenner til dette med blogg-tørka. Men nå er du i gang igjen med fine sokker. Tipper vi blir ivrigere med blogginga når dagene blir kortere. For strikker gjør vi hele tida, stemmer ikke det?

    Fortsatt god uke fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Such lovely socks Marit! I also love your Maja jacket from your previous post. Lovely projects.

    SvarSlett
  3. Nydelig sokker du har strikkt igjen. Kjempeflott var strippesokker :-)))
    Og vakkert hullmønster. Jeg har i gang mønsterstrikk flere farger.
    Onsdagshilsen fra Viola. Onsdag vi har markedsdag. Jeg kjøpte fisk, tomater og svartrot og laget middagen med poteter... veldig godt dette var. Gule bønner jeg tar også. Jeg vil
    lage salat med grønn agurk. God uke deg. Viola

    SvarSlett
  4. Ja lett å komme på etterskudd. Går litt trått her også, men kjekt å bevare bloggen da.
    Dine sokker er liksom ikke vanlige sokker da.
    Superfine.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.